BoConcept | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Karakteriser virksomheden BoConcept. Inddrag bilag 1 (video), 2, 3, 4 og 5. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analyser BoConcepts internationalisering.

Opgave 3
Analyser 2-3 forhold som har særlig betydning for BoConcept på det japanske marked.
- Kulturelle forhold:
- Demografiske forhold:

Uddrag
Tilbage i 1952 blev møbelvirksomheden, BoConcept grundlagt, af to møbelsnedkere, i Herning. Deres vision var klarlagt, de ville fabrikere møbler af høj kvalitet, med særligt fokus på funktionalitet, men til en fordelagtig konkurrencedygtig pris.

Deres internationalisering startede i 1993, hvor virksomheden valgte at åbne deres første butik i storbyen i Paris, som startede deres geografiske ekspedering.

Butikkens ledelse var skabt gennem franchise, som også var de grundlæggende træk til deres franchise-koncept.

I dag har virksomheden ekspanderet til 285 butikker på verdensplan, beliggende i 65 forskellige lande, som har medført til at virksomheden er blevet verdens mest globale møbelforhandlere.

Deres produktkategori befinder sig i segmentet premium, som er betyder at det henvender sig til IKEAS ´s samt Jysk´s efterkommer, hvor det ses at især yngre viser interesse for deres produkter,

Det er mennesker med fokus på indretningen, og vil væk fra det sammenlignende billige IKEA.

Virksomhedens image har stort fokus for virksomheden, og dets opnåede succes på internationale marked. En af virksomhedens kerneværdier er blandt andet kvalitet, som er medvirkende til at skabe virksomhedens image.

Virksomheden har en lang række designere fra Japan, for at sikre deres høje kvalitet samt unikke design. Derudover har de også andre internationale designere fra blandt andet Amerika.

I 2013 omsatte virksomheden for 1,3 milliarder kroner, hvori deres afsætning er fordelt på tre forskellige geografiske områder. 58% af dette er afsat i Europa, Afrika og Mellemøsten. Hvor yderligere 12,7 % er afsat i Amerika, og de sidste 29.3 % i Oceanien og Asien.

Indenfor møbler på globalt plan, er Skandinavien de førende, og derfor er konkurrencen med dem lav. Hvorimod interessen for det Skandinaviske design er voksende.

Vækststrategien de forholder sig til, er de efterfølgende år at geografiske ekspandere, og åbne en række nye butikker internationalt.

De tilbyder kunderne en konsultation med BoConcept designere, som er behjælpelige med indretning i større perspektiv, i alle rum, som en slags ny service der er navngivet ”Interior design service”, som særlige forbrugerne i Asien har vist stor interesse for.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu