BoConcept | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Karakteriser virksomheden BoConcept. Inddrag bilag 1 (video), 2, 3, 4 og 5. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusive mellemrum.

Opgave 2
Analyser BoConcepts internationalisering.

Opgave 3
Analyser 2-3 forhold som har særlig betydning for BoConcept på det japanske marked.

Opgave 4
Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.
1. Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
2. Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
3. Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B-marked.

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 - 4 og relevante bilag skal du:

Løsningsforslag

Uddrag
BoConcept er en dansk detailmøbelkæde , som blev grundlagt i 1952. Møbelkæden blev dannet med en vision om at skabe funktionelle og smukke møbler i en god kvalitet til højere prisklasse.

Deres sortiment består blandt andet af borde, stole, sofaer, senge, opbevaring samt indretningsservice.

Sortimentet er dybt, men forholdsvist smalt, set ud fra konkurrenternes sortiment, såsom ILVA og IKEA.

BoConcept har været på det internationale marked siden 1993, da de åbnede deres første butik i Paris.

De er sidenhen blevet den mest globale møbelforretning med 285 butikker, fordelt i 65 lande. I regnskabsåret 18/19 havde de en omsætning på 1.310.000.000 kr.

Hvor at 58% stor Mellemøsten, Europa og Afrika for, 29,3 stor Asien og Oceanien for og 12,7% står Nord, mellem og Sydamerika for.

Deres kernekompetencer er at designe kvalitets møbler med funktionalitet, men i høj grad også deres service.

Det er vigtigt for dem, at de leverer kvalitetsprodukter samt god service. Virksomheden tilbyder en ekstra service som blandt andet indebærer deres Interiør Design Service

som går ud på at de sender medarbejder hjem til kunden, som så kan tilbyde en hel møblering af en eller flere rum

dette er især populært i Asien. Det at de tilbyder en høj service giver dem en fordel ved kunderne, da det er en rigtig vigtig faktor for kunderne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu