BoConcept | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
EKSAMENSPRØVE - AFSÆTNING A

OPGAVE 2 - ANALYSER BOCONCEPTS INTERNATIONALISERING.

OPGAVE 3
- Massemedier
- Økonomiske forhold

OPGAVE 4
a. Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
2. Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
3. Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B- marked.

OPGAVE 5

Uddrag
BoConcept er et globalt funderet møbelvirksomhed, som blev grundlagt i Danmark i 1952 af to danske møbelsnedkere.

I dag befinder BoConcept sig i 285 butikker fordelt udover 65 lande. I 1993 åbnede virksomheden deres første butik op i Paris og har siden da har BoConcept sat sin opmærksomhed på egne butikker igennem franchise.

Virksomhedens målgruppe er folk, der tidligere har købt fra Ikea, men så senere hen har tjent flere penge og dermed haft råd til at købe produkter fra BoConcept eller som virksomheden selv kalder dem ”The Post Ikea-generation”.

Virksomheden befinder sig i premium-segmentet især med yngre forbrugere, og deres sortiment består af møbler med minimalistisk og skandinavisk design lavet af materiale af høj kvalitet

hvor det for BoConcept har en stor betydning at man føler sig hjemme og ens hjem skal være funktionelt, som dermed også er deres vision – som lyder på at det ikke kun er flotte og æstetiske møbler

men møbler med kvalitet og funktionalitet for pengene. Virksomhedens omsætning har haft en stigning i 2016 fra 1.028 (mio. kr.) til 1.310 (mio. kr.) i 2019. 58% af omsætningen kommer fra Europa

Mellemøsten og Afrika, imens 29,3% kommer fra Asien og Oceanien og til sidst 12,7% fra Nord-, Mellem, og Sydamerika.

Dernæst har BoConcept en mission om åbne endnu flere butikker i udlandet, hvor det minimalistiske og skandinaviske møbeldesign er populært.

BoConcept ligger i mellemklassen på det danske møbelmarked når man kigger på prisen. I lav pris kategorien ligger IKEA, som sælger en stol til 1900kr

hvorimod BoConcept sælger en lignende stol til 15000kr. BoConcepts sortiment er følgende: sofaer, stole, borde, opbevaring, senge, accessoires og udendørsmøbler.

---

I det følgende afsnit vil jeg kigge nærmere på BoConcepts internationalisering ved at analysere deres eksportmotiver og eksportberedskaber
Virksomhedens eksportmotiver:

BoConcepts eksportmotiver er eksterne, proaktive. Det er dermed årsagen til at virksomheden ønsker at markedsføre og vokse sin indsats af deres produkter til det udenlandske marked, selvom de allerede har mange butikker rundt omkring i 65 forskellige lande.

Til at starte med er der stigende efterspørgsel i Asien, når man kigger på samarbejdet som BoConcept har til ”Interior Design Service”

som går ud på at en medarbejder bliver kaldt hjem til kunden med vejledning til møblering af deres hjem. Derudover kan man også se præferencer hos kunden/segmentet om simple designs

som bliver mere personligt, som Ikea-produkter, dog har BoConcept højere priser, som til gengæld har bedre kvalitet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu