BoConcept | Afsætningsopgave | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1
Karakteriser virksomheden BoConcept. Inddrag bilag 1 (video), 2, 3, 4 og 5.
Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.

Opgave 2
Analyser BoConcepts internationalisering.

Opgave 3
Analyser 2-3 forhold som har særlig betydning for BoConcept på det japanske marked.

Opgave 4
Diskuter følgende udsagn. Besvarelsen må maksimalt fylde 2.400 anslag inklusiv mellemrum.
- Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
- Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
- Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B-marked.

Opgave 5
Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1 - 4 og relevante bilag skal du:

Uddrag
BoConcept er en dansk møbel virksomhed, der blev grundlagt tilbage i 1952. BoConcept fokuserer meget på deres brand og kvaliteten af deres møbler.

Designet af deres møbler har siden begyndelsen taget udgangspunkt i den skandinaviske simple stil.

Selvom BoConcepts CEO, Anton Van Den Putte, siger at de siden begyndelsen har haft en vision om at være globale, så befandt BoConcept sig i de første mange år udelukket på det danske marked.

Dog er BoConcept sidenhen vokset ekstremt på det internationale marked. Den første internationale butik åbnede i 1993 i Paris.

I dag er BoConcept den mest globale møbelforhandler- endda mere end IKEA. BoConcept har i dag 285 butikker spredt ud over 65 forskellige lande.

Butikkerne på det internationale marked er åbnet gennem franchising. Man kan også se, at der er sket en positiv udvikling i deres regnskab- deres omsætning steg med 27,4% fra år 2016-17 til 2018-19.

Det primære segment, som de henvender sig til er det, der beskrives som ”The Post IKEA-generation.” Dette segment karakteriseres ved at de er begyndt at tjene lidt mere end før

og vil derfor gerne betale lidt mere for at udtrykke sig lidt mere personligt. I forhold til prisklassen på BoConcepts produkter, så befinder de sig i mellemklassen.

Man kan sammenligne prisen med ILVA og Bolia. Det er dyrere end IKEAs produkter, men BoConcepts har en vis brandværdi og kvalitet.

Det har også været en særdeles stor fordel for BoConcept at der har været en stigende efterspørgsel på møbler af skandinavisk design.

BoConcept har også et tilpas bredt sortiment med mange forskellige ting til boligen. Dog er sortimentet ikke på samme lige så bredt som nogle af deres konkurrenter som f.eks. IKEA.

Boconcept har til gengæld også nogle fordele at hente ved at de fokuserer meget på deres service.

BoConcept har desuden startet deres ”Interior Design Service”, hvor de sender en medarbejder ud til kunde og møblerer nogle af deres rum. Dette giver dem stor værdi hos kunden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu