BoConcept | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
Virksomheden begyndte i 1952, da to danske møbelsnedkere Jens Ærthøj Jensen og Tage Mølholm besluttede sig for at åbne en møbelfabrik i Herning.

De havde en vision om at producere møbler som skulle være både i høj kvalitet i forhold til designet med også i forhold til det funktionelle – og alle pengene værd.

Deres vision førte succes med sig, de gik fra at være en lille møbelfabrik til at blive Danmarks mest globale møbelkæde med mere end 230 succesrige franchisebutikker i over 50 lande.

Jeg vil derfor, som det første ved hjælp af en S.W.O.T-analyse, fastlægge hvor virksomheden befinder sig nu, om deres status som succesvirksomhed stadig er relevant og eksisterende.

Indholdsfortegnelse
S.W.O.T analyse (inkluder regnskab i forhold til svage og stærke sider)
- Stærke sider (S)
- Svage sider (W)
- Muligheder (O)
- Trusler (T)
Vækststrategier

Uddrag
Virksomheden bliver som min introduktion nævnt som Danmarks mest globale møbelkæde med succes, og de har overskud, men ikke hvad jeg vil tolke som tilfredsstillende.

Jeg syntes, at når man kigger på hvor mange muligheder og styrker virksomheden har, synes jeg ikke de bliver udnyttet godt nok.

I de mange kilder, ser jeg mange muligheder og mange gode ideer til at skabe større omsætning, men om de bliver anvendt korrekt, er det afgørende.

Samarbejdet med bilproducenten Smart virkede for mig som en markedsførings strategi og ide der ville føre til noget positivt, idet at de går ind og dækker nogle behov som kunder af urban livstil har, nemlig pladsmangel, de vil ind og give dem mere for pengene og give kvalitet til den enkelte byboer.

BoConcept springer også ud med en kollektion som forholder sig til den tids mode, og fortæller endda også at ledelsen kender strategien for hvornår deres produkter skal på markedet – jeg kan dog konkludere at det har koncernen ikke været stærke nok til at vurdere, eller så har deres tilfælde af nedgang i omsætningen været dårlig markedsføring af deres ellers gode visioner og produkter.

Det jeg tror der fører til en forringelse af den forventede overskudsgrad15 og omsætning er markedsføringen, dermed et internt problem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu