BoConcept | Afsætning | 10 i karakter

Opgave 1 Virksomhedskarakteristik

Virksomhedens navn er BoConcept, som blev designet i 1952 af to møbelsnedkere. BoConcept er en møbelvirksomhed, som er en international møbelfranchisekæde, og er et globalt brand.

Deres ide kommer for inspiration fra de store byer i verden. Deres vision var ikke at skabe smukke møbler, de lagde meget stor vægt på at skabe både funktionalitet og kvalitet for pengene, samt om at være globale.

Deres mission var at overbevise og overvinde verden, da de åbnede deres første møbelforretning i 1993. Deres konkurrencemæssige fordel er at det er et skandinavisk design, idet at kunderne ude i verden er vilde med det.

Interessen for danske møbler bliver med at vokse, hvilket er godt for BoConcept, da de er meget globalt afsæt.

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 Virksomhedskarakteristik
Opgave 2
Opgave 3
Opgave 4
1. Det er en fordel for BoConcept at anvende franchising som indtrængningsstrategi på et nyt marked.
2. Der er behov for tilpasning af produktparameteren på det japanske marked.
3. Den japanske kultur har ingen betydning, når BoConcept opererer på det japanske B2B-marked.
Opgave 5
- Udfordring
- Handlingsforslag 1
- Handlingsforslag 2

Uddrag
Hvis man kigger på BoConcepts eksportmotiver, kan man sige at i forhold til de interne progressive eksportmotiver, har de haft nogle ledelsesmæssige ambitioner, om at blive et globalt brand, som skulle være på flere markeder.

Vækst motivet har også spillet ind for BoConcept eftersom, at de har set, at der har været muligheder for at skabe vækst gennem markedsudvikling på forskellige markeder.

BoConcept har også vurderet, at de har kunne skabe konkurrencemæssige fordele ved at eksportere til forskellige markeder, eftersom at deres brand opfylder et bestemt behov hos forbrugerne i forhold til deres konkurrenter.

Når man kigger på BoConcepts interne, reaktive eksportmotiver, kan man sige at de har valgt at benytte sig af konjunkturudjævning.

Eftersom at de sælger produkter med en høj priselasticitet, hvilket de vil kunne mindste risikoen for lavkonjektur, ved at satse på flere markeder.

Eftersom at BoConcepts produkter er konjunkturafhængige, da deres produkter ligger i den høje prisklasse. De er afhængige af, at der er højkonjunktur i de lande, de eksporterer til.

Risikoen formindskes ved at eksportere til flere markeder, eftersom at lavkonjunktur sjældent rammer lige hårdt og på samme tid i mange lande.

Når man kigger på BoConcepts eksterne, proaktive eksportmotiver, har de kunne vurdere at forbrugerpræferencer internationaliseres, hvilket vil sige at det har været med til at gøre det nemmere for dem, at blive et globalt verdensomspændt brand.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu