Bobles | Synopsis | 10 i karakter

  1. Virksomhedsportræt

BObles blev grundlagt i 2006 af søstrene Louise- og Bolette Blædel, som begyndte med en lancering af de første tumlemøbler. BObles er en produktionsvirksomhed, som også sælger sine egne produkter gennem forskellige salgskanaler.

BObles produktdesign er udviklet i Danmark, men produktionen er outsourcet til Asien. Salget sker i Skandinavien, Europa, Amerika og på det asiatiske marked.

Siden deres opstart i 2006 har de opnået en mærkværdig vækst og en god markedsposition især på det danske marked. De står i dag med en bruttofortjeneste på over 11 mio. (2019) og over 90 forhandlere i Danmark og endnu flere i udlandet.

BObles’ koncept er multifunktionelle børnemøbler der skal fremme børns bevægelsesglæde, leg og motoriske færdigheder. De skaber multifunktionelle tumlemøbler efter et enkelt og kvalitetsbevidst design.

Deres målgruppe er børn i alderen 0-6 år, men forsøger gennem events at udvide denne målgruppe yderligere. Kunderne er oftest mere velhavende familier, idet produkterne er highend og varier mellem 30-1300 kr.

Indholdsfortegnelse
2. Kritiske succesfaktorer 4
- 2.1 KSF 1: Events 4
- 2.2 KSF 2: Unikt produkt 4
- 2.3 KSF 3: Samarbejdspartnere 4
- 2.4 KSF 4: Medarbejderstab 4
3. Virksomhedens udfordringer 5
- 3.1 Udfordring 1: Langtidsholdbare produkter. 5
- 3.2 Udfordring 2: Ekspandering til andre kulturer. 6
- 3.3 Udfordring 3: Lavkonjunktur. 9
4. Metodeovervejelse 11
5. Kildeliste 12
6. Bilag 13
- 6.1 Bilag: Kunder/Målgruppeprofil: 13
- 6.2 Bilag: Strategier (Konkurrence/vækst) 14
- 6.3 Bilag: Porters oprindelige værdikædemodel 16
- 6.4 Bilag: Marketingsmix 18
- 6.5 Bilag: Økonomisk analyse 20
- 6.6 Bilag: Konkurrencetragt 22
- 6.7 Bilag: Mission og Vision 22
- 6.8 Bilag: Porters five forces 23
- 6.9 Bilag: Omverdens model 25
- 6.10 Bilag: SWOT 27
- 6.11 Bilag: TOWS 28

Uddrag
For at finde ud af mere om virksomheden BObles, har vi gjort brug af forskellige metoder og modeller til at analysere virksomhedens nuværende situation.

Til analyse af virksomhedens interne situation, har vi benyttet det givne case-materiale, bestående af interne videoklip. Vi har suppleret materialet med internetkilder og virksomhedens regnskab for årene 2015-2019.

Kilderne er både kvalitative og kvantitative data. Til analyse af virksomhedens eksterne situation har vi benyttet det givne case-materiale suppleret af internetsider.

Vi har sammenfattet informationerne ved udarbejdelse af Omverdensmodel, SWOT-analyse, Porters Five Forces, Marketingsmix, Værdikædeanalyse, Konkurrencetragt, TOWS-analyse, Økonomisk analyse, vækstmatrice og konkurrencestrategi.

Modellerne og analyserne indgår alle i fagene afsætning og virksomhedsøkonomi. Vi har benyttet analyserne til at definere de kritiske succesfaktorer i virksomheden BObles.

Med udgangspunkt i analyserne og de kritiske succesfaktorer har vi udarbejdet udfordringer for BObles med dertilhørende handlingsforslag og deres positive og negative konsekvenser.

Grundlæggende fagviden er fundet i systime bøgerne Marketing A og Virksomhedsøkonomi A.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu