bObles | Synopsis | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
Forretningsmodel 3
Resultater fra analysefasen 5
KSF 1: Design & kvalitetsprodukter 7
- Udfordring 1 7
- Handlingsforslag 1 8
KSF 2: Produktudvikling 8
- Udfordring 2: 8
- Handlingsforslag til udfordring 2: 9
Metode 9
Kildeliste 9
Bilag 11
- SWOT-analyse 11
- Forretningsmodel 15
- TOWS-analyse 16
- PESTEL-analyse 17
- Porter´s 5 forces 20
- Regnskabsanalyse 23

Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Virksomheden bObles handler om nærvær, bevægeglæde og motorisk udvikling gennem leg.

Virksomhedens produkter er såkaldte ”tumlelegetøj”, som skal bruges af børn i de yngre aldre. Produkter er kvalitetsprodukter, og er nøje produceret.

Bobles vision er at give barnet den bedste opvækst gennem deres produkter. Når børnene bruger bObles produkter, motiverer de dem til leg, som på længere sigt er med til at udvikle dem motorisk.

Virksomheden fokuserer meget på deres strategi, og holder hvert år deres såkaldte ”strategi workshop”.

”Strategi workshoppen” er med til at samle hele teamet, og når denne workshop bliver afholdt, så bliver der snakket om virksomhedens ”why”, samt fremtiden.

Virksomheden anvender Differentieringsfokus strategien, da virksomheden specialiserer sig med henblik på at dækket behovet hos en mindre målgruppe.

Derudover er virksomhedens produkt også et meget unikt produkt, som er i den højere prisklasse. Bobles fokuserer også en del på lave omkostninger

men er nødsaget til at have lidt store omkostninger, da virksomheden på samme tidspunkt også fokuserer meget på kvaliteten og det unikke produkt.

Forretningsmodel
Nøglepartnere
BObles nøglepartner binder i nogle forskellige partnere. Herunder har de samarbejde med Babysam

LEGO, Kommuner og bilforhandlere. BObles laver nogle forskellige ting med disse partnere. For eksempel har de et partnerskab med nogle forskellige bilforhandlere

hvori nogle af bObles produkter står fremme når familien er ude og kigge på bil, som på den måde kan tiltrække familiens lyst til at købe produktet.

Nøgleaktiviteter
BObles nøgleaktiviteter er meget vigtige for deres markedsføring, da disse nøgleaktiviteter har kæmpe betydning for dem.

BObles holder en del forskellige foredrag, og går ud og rammer kunden i øjenhøjde. Derudover holder de også en del forskellige events, hvor de blandt andet holder ”Tumletid”.

”Tumletid” er et event, hvor forskellige familier kommer og prøver de forskellige produkter, hvor børnene får lov til at prøve forskellige produkter. Herunder fortæller virksomheden også om deres historie, som betyder meget for dem.

Nøgleresurser
BObles nøgleresurser er også vigtige for virksomheden. Virksomheden lægger meget vægt på kvaliteten af der produkt, og hvordan virksomheden har et unikt produkt.

Det er vigtigt for bObles, at deres produkt er unikt, fordi de ikke må blive kopiret, men også fordi deres produkt skal være unkit for deres målgruppe.

Værditilbud
BObles værditilbud er også en stor del af virksomheden. BObles fokuserer for eksempel meget på ”den glade udvikling”

da de gerne vil have at deres produkt giver den bedste leg, samt på samme tid en god udvikling for barnet i dets leg.

Kunderelationer
Kunderelationerne er meget vigtige for bObles, da det er vigtigt for bObles, at få deres kunder til at høre om deres historie.

Historien bag bObles er nemlig helt speciel og har en stor betydning for virksomheden og dets produkter.

Kanaler
BObles har ligesom mange andre virksomheder deres kanaler. Herunder befinder bObles sig på B2B markedet

da de sælger deres produkter til andre forskellige virksomheder, som også befinder sig i deres målgruppe.

Dog befinder bObles sig og lidt på B2C markedet, da de via. deres evnts sælger ud til de forskellige familier. Dette er dog minimalt.

Kundesegmenter
Kundesegmenter i bObles er børnefamilier og småbørn, da bObles fokuserer meget på disse to segmenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu