bObles | Erhvervscase | 10 i karakter

1.     VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK:

Bobles er en dansk virksomhed, stiftet af de to søstre Bolette og Louise Blædel, tilbage i 2005. BObles er en produktionsvirksomhed, med fabrikker i Asien, der designer og sælger funktionelle kvalitets møbler af skumgummi til børneværelset.

Virksomheden befinder sig således inden for branchen af spil og legetøj til børn i alderen 0-6 år.  Ideen til virksomheden kom ud fra eget behov, da specielt ejeren Bolette, manglede møbler til børn der kunne tumles på, var multifunktionelle, og møbler der havde æstetik.

Missionen med virksomheden er at skabe møbler der motiverer børn til bevægelse. Målet med bObles er at oplyse forældre om, at produkterne er gode for børnenes opdragelse og at det giver den bedste start på livet.

De fokuserer især på FN´s 17 Verdensmål, hvor de særligt har fokus på verdensmål 4 – alle børn skal have muligheden for at lære og trives, verdensmål 12 – ansvarlig produktion og forbrug, og verdensmål 17 – partnerskab for handling.

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK: 3
KRITISKE SUCCESFAKTORER: 2
VIRKSOMHEDENS UDFORDRINGER: 3
ANALYSE AF UDFORDRINGER: 4
HANDLINGSFORSLAG: 4
KONSEKVENSER: 5
METODE: 5
BILAGSOVERSIGT: 6
- BILAG 1 - BUSINESS MODEL CANVAS 7
- BILAG 2 - REGNSKABSANALYSE 8
- BILAG 3 - OMVERDENSANALYSE 10
- BILAG 4 - SWOT 13
- BILAG 5 - HANDLINGSFORSLAG - EROBRE NYT MARKED 14
- BILAG 6 - HANDLINGSFORSLAG - INDLÆG I MAGASIN 14
KILDELISTE 166

Uddrag
At bevæge sig ind på det britiske marked, vil have den fordel at de øger deres eksport, som på nuværende tidspunkt er et stort ønske for virksomheden, og således skaber naturlig vækst.

Derudover vil på sigt øge deres kendskabsgrad og omsætning. Dog vil der, som ovenstående nævnt, også være en del omkostninger og ressourcer forbundet med at etablere sig på et nyt marked.

Derudover vil det kræve meget arbejde at finde de rigtige partnerskaber, som er som er passioneret om BObles, samt børns udvikling, således at man kan fortsætte konceptet om events og storytelling.

Der vil endvidere være en del markedsføringsomkostninger, da brandet ingen kendskab har på markedet, samt det, at det er nyt koncept og en ny måde at tænke børns udvikling på. At udvide markedet vil afsluttende medvirke til en ændring i BObles forretningsmodel.

Et indlæg i et magasin skulle gerne have en positiv indvirkning på BObles salg og kendskab. Fordelen er at virksomheden her kan markedsføre sig, og hvor deres storytelling indgår som en naturlig del.

Derudover skulle indlægget gerne skabe nye potentielle kunder. De negative konsekvenser ved en reklame er, selvfølgelig omkostningerne, samt det at man på forhånd har svært ved at forudsige effekten af reklamen.

Afslutningsvis har det for os været svært at vurdere hvorvidt det overhovedet er realistisk for BObles med følgende markedsføring, da deres nettoomsætning ikke fremgår af regnskabet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu