Bobles | Erhvervscase | 10 i Karakter

Indledning
I den her erhvervscase-opgave har vi analyseret virksomheden bObles. Vi har fundet frem til virksomhedens interne og eksterne situation for bObles gennem div. modeller.

Analysen er blevet brugt til at finde KSF, udfordring og løsningsforslag. Disse løsningsforslag skal være med til at forbedre virksomheden gennem større salg og markedsudbredelse.

Vi har dertil beregnet konsekvenser for hvert løsningsforslag, som vil give en idé om hvad løsningsforslaget vil udløse.

Indholdsfortegnelse
Indledning 3
- Virksomhedskarakteristisk 4
Situationsanalyse 5
- Business Model Canvas 5
SWOT-Opsamling 6
Kritiske succesfaktorer 7
- KSF 1: 7
- KSF 2: 7
- KSF 3: 7
Udfordringer: 8
- Udfordring 1: 8
- Udfordring 2: 8
Løsningsforslag 8
Løsningsforslag til udfordring 1: 8
- Konsekvens til løsningsforslag 1 8
Løsningsforslag til udfordring 2: 9
- Konsekvens til løsningsforslag 2: 9
Metode 10
- Bilag 12
- Bilag 1 12
- Bilag 2 14
- Bilag 3 14
- Bilag 4 15
- Bilag 5 17
Litteraturliste 11

Uddrag
KSF 1:
Opretholde samme designniveau.

Begrundelse: Det er vigtigt for bObles at de opretholder det samme designniveau, da de er kendt for at have et dansk og minimalistisk design som er meget populært rundt omkring i verden.

Deres unikke design er også med til at gøre at de kan kræve en høj pris for deres produkter. I modsætning til meget andet legetøj til børn er deres designs så stilrene at forældrene ikke behøver at gemme dem væk efter at deres børn har leget med dem.

Deres produkter er så pæne at de i de fleste hjem er blevet en del af indretningen i huset.

KSF 2:
Opretholde høj faglighed omkring produktet:

Begrundelse: Det er vigtigt at medarbejderne hos bObles har høj faglighed omkring produktet og har den baggrundsviden og historie der er forbundet med produktet, da den viden de besidder i virksomheden er en af grundene til at de opnår succes.

Dette medfølger at de netop arbejder med denne motoriske udvikling som de ønsker at få indlært i børnene vha. tumlemøblerne.

bObles har valgt at lave et samarbejde med børnefysioterapeut Louise Hervig som er specialist i motorisk udvikling hos mindre børn.

Samarbejdet med hende bringer en masse faglighed og erfaring til deres virksomhed. Derudover skaber det en troværdighed blandt kunderne at de samarbejder med en professionel for at optimere deres produkter mest muligt efter børnenes behov.

KSF 3:
Events

Det er kritisk for dem at de bliver ved med at afholde deres events, herunder Tumletid, Barselsbreak, bObles Break, Motorik Magi som er forskellige initiativer som er med til at hjælpe børn godt på vej.

Deres events skal hermed også være med til at belyse hvor vigtigt motorisk læring er for børn. Derudover er det med til at introducere nye potentielle kunder til deres produkter og hvordan de kan bruges til at udvikle børnenes evner i forhold til motorik.

Det giver også en bekræftelse for kunderne i at se produkter blive brugt i praksis i stedet for at læse om bObles’ arbejde med motorisk udvikling via. deres hjemmeside.

Derfor er det meget vigtigt for bObles at de bliver ved med at afholde disse events for at introducere nye potentielle kunder til deres produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu