Bobles ApS | Værdikæde analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Støtteaktiviteter:
- Virksomhedens infrastruktur:
- Menneskelige ressourcer:
- Produkt og teknologiudvikling:
- Indkøb:

Primære aktiviteter:
- Indgående logistik:
- Produktion:
- Udgående logistik:
- Marketing og salg:
- Service:

De 7 p’er:
- Produkt:
- Pris:
- Place:
- Promotion:
- Physical evidence:
- People:
- Proces:
- Udfordring 3 - ”bObles omsætter stort set kun i DK (80% af omsætningen)”
- Handlingsforslag 1: Komme ind på det svenske online marked
- Konsekvenser:
-Handlingsforslag 2: Komme ind på det tyske marked i fysiske butikker
- Konsekvenser:
- Valg:

Uddrag
Bobles ApS er en virksomhed der startede i år 2006 af søstrene Louise og Bolette Blædel. Virksomheden ligger på Amager, møblerne designes i Danmark mens de bliver produceret i Fjernøsten.

Virksomheden startede af eget behov af de to søstre, motorisk udvikling til børn. Konceptet med virksomheden er connection mellem dyr og børn.

Derudover er form, funktion og design vigtigt for dem. Virksomheden har utrolig mange partnerskaber og samarbejdspartnere, med eksempelvis Spies, Nordisk Film og DGI.

Deres forhandlere er hovedsageligt Ønske Børn og Baby Sam, dertil kommer en række mindre babyforretninger med udstyr til børn.

---

Bobles er en virksomhed hvor personalet er i fokus, og deres mål er at være som en stor familie. Bobles personale består af cirka 18 personer.

Derudover har virksomheden elefantførere som er ude ved de forskellige samarbejdspartnere, til events og hos butikkerne, for at fortælle og forklare om Bobles.

Til sidst har Bobles en masse fagfolk, som støtter op om virksomheden og hjælper dem. Her fx en hjerneforsker, psykolog og fysioterapeut.

Det er utroligt vigtigt at virksomhedens sælgere har fokus på relations skabelse ud til butikken og salg helt ud til slutbrugeren

---

Virksomheden har i gennem alle årerne været løbende i gennem en produktudvikling. Her har virksomheden både udviklet ”pakker” hvor du køber en pakke, der er lavet i samarbejde med en Fysioterapeut og en sundhedsplejerske.

Derudover har virksomheden lavet forskellige produkter i samarbejde med forskellige virksomheder.

Eksempelvis et samarbejde med Børneulykkesfonden projektet Tumleplanet, hvor ni kendte personer har udviklet hver deres tumleskammel inspireret af FN’s 17 verdensmål.

Dette er altså en måde hvorpå virksomheden produktudvikler samtidig med at de fokusere på omverdenen.

Derudover har den teknologiske og især digitale udvikling været i stor fokus for virksomheden. Virksomheden har deres hjemmeside hvor de har den delt op i 3, produkterne, den faglige viden omkring produkterne og deres events.

Deres hjemmeside skal være med til at fortælle historien omkring Bobles og møblerne. Derudover har virksomheden også deres egen App

hvor de ligger videoer ud af de forskellige produkter og hvordan de skal benyttes, ved hjælp af deres forskellige fagspecialister.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu