bObles ApS | Erhvervscase | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Metode 1
Virksomhedskarakteristik 1
Kritiske succesfaktorer 2
Udfordringer 3
Handlingsforslag 4
Litteraturliste 7
Bilag 1: Porter's five forces 8
Bilag 2 Værdikæde 9
Bilag 3:Den uafhængige omverden 11
Bilag 4: Reklamenulpunkt 13
Bilag 5: Regnskabsanalyse 14
Bilag 6: SWOT-opstilling 16

Uddrag
Metode
Vi har i gruppen set videoerne hver for sig, og dermed også skrevet noter til hver video selv, så vi alle fik generel forståelse af virksomheden.

Da det ikke nok bare med videoerne, begyndte vi også at søge viden udover det. Så vi også kunne se på den objektivt. Dermed har vi brugt den kvalitative og kvantitative metode gennem denne case.

På baggrund af diverse analyser og artikler, har vi fundet frem til 4 udfordringer for virksomheden, og dermed har vi brugt vores analyser til at finde frem til løsningsforslag til de udfordringer, samt konsekvenser for vores løsningsforslag.

Virksomhedskarakteristik
Bobles er et anpartsselskab, som blev etableret i 2005 af søskendeparret Bolette Blædel og Louise Blædel med 20 ansatte.

Bobles er en produktionsvirksomhed, hvor de også sælger til B2C-markedet, da de får fremstillet deres produkter i Asien, hvor de derefter sælger dem på deres hjemmeside samt får solgt dem til en række fysiske butikker.

De har deres primære marked i Danmark, men har planer om at udvide til Norden. Man kan ikke nævne nogle mærkværdige konkurrenter.

Bobles har en stærk markedsposition, og deres mission er, at give børn den bedste start på livet med deres motoriske møbler.

Deres brand er opbygget omkring deres mange events, store faglige viden og deres erfaring. Ideen med bObles er at skabe et produkt som appellerer til leg og bevægelse hos barnet

samt et design som forældrene vil have til at kunne stå fremme. Ideen opstod efter eget behov, da den ene søster Bolette Blædel manglede et lydløst møbel til hendes søn, som også ville opfylde kravene for motorisk læring.

---

De positive konsekvenser vil være at komme ind på nye markeder, hvor man har omtrent de sammen værdier som i Danmark.

Dvs. bOble skal vækste på markedsudvikling, hvor bObles foretager en geografisk markedsudvikling. Den negative er, at det er en stor omkostning at komme ind på markedet i et nyt land.

Løsningsforslag 2: BObles kunne sænke priserne, og lave nye varekategorier med nye priser for at fange kunderne på det danske marked.

BObles vil kunne trække flere kunder til sig i og med at priserne bliver sænket. Det vil dog ødelægger deres image ift.

at de normalt har været et high end produkt. Hvis de kan øge afsætningen ved hjælp af dette, vil det skabe en større omsætning.

Vi ville vælge løsningsforslag 2. Det vil kunne tiltrække flere kundesegmenter, i og med priserne bliver billigere. Lige nu er det for det meste kun de ressourcestærke familier der har råd til at finansiere et møbel fra bObles til deres børn

Gennemsnitligt serviceniveau, trods deres fokus på kunderelationer.
Løsningsforslag 1: BObles kan starte en certificeringsproces hos E-mærket. E-mærket er en nonprofit organisation, som hjælper med at styrke forretningen ift. E-handel.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu