Bobles | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens forretningsmodel 2
Resultater fra analysefasen 3
- Hovedkonklusion 1 3
- Hovedkonklusion 2: 3
- Hovedkonklusion 3: 3
Kritiske succesfaktorer 3
- Faktor 1 + begrundelse: 4
- Faktor 2 + begrundelse: 4
- Faktor 3 + begrundelse: 4
Virksomhedens udfordringer 5
- Udfordring 1: 5
- Udfordring 2: 5
- Udfordring 3: 5
Løsningsforslag 6
Løsningsforslag 1 til udfordring 1: 6
- Løsningsforslag 2 til udfordring 1: 6
- Løsningsforslag 1 til udfordring 2: 7
- Løsningsforslag 2 til udfordring 2: 7
- Løsningsforslag 1 til udfordring 3: 8
- Løsningsforslag 2 til udfordring 3: 8
Metodeovervejelser Error! Bookmark not defined.
Kildeliste 10
Bilag Error! Bookmark not defined.
- SWOT-Analyse 11
- Porter's five forces: 11
- Værdikæde 13

Uddrag
Hovedkonklusion 1
Ud fra vores gennemgående analyser kan vi konkludere at virksomheden bObles har en stor konkurrencemæssig fordel i deres design og faglighed.

De er meget afhængige af deres design, faglighed og kvaliteten i deres produkter. Disse afhængigheder indgår også i deres kernekompetencer.

Hovedkonklusion 2:
Vi kan erfare ud fra vores analyser at den branche som bObles arbejder i, nærmere spil og legetøj til børn branchen

har er en hård konkurrence med mange rivaliserende virksomheder. Mange andre virksomheder kæmper om forældrenes rådighedsbeløb, men grundet bObles meget specielt udviklede møbler har de ingen direkte konkurrence.

Hovedkonklusion 3:
Vi kan ydermere gennem vores analyse og kilder se at bObles de forrige par år har oplevet et faldende årsresultat.

Rentabiliteten samt egenkapitalens forrentning er faldet. Ydermere er virksomhedens soliditetsgrad og likviditetsgrad begge faldet, men ligger dog stadig på tilfredsstillende niveauer.

Størstedelen af virksomhedens indtjening går til personaleomkostninger samt videreudvikling af produkter.

bObles ønsker ikke at gå ned på kvalitet, og de står fast ved deres mission om at give børnene den bedste start på livet.

At virksomheden er så rigid og har svært ved at ændre på tingene uden at skulle lægge deres hoved mission til side, har været skyld i nogle af disse forringede tal.

---

Faktor 1 + begrundelse:
Unikt produkt og tankegang

En kritisk succesfaktor for bObles er deres måde at tænke nyt vedrørende børnemøbler. Deres børne møbler ligner ikke længere en mindre udgave af de voksnes

men er designet specielt til at være interessant for børnene, til at have noget æstetik som passer i alle hjem og institutter.

Ydermere har deres møbler også en vigtig funktion, nemlig at give barnet en god start på livet og hjælpe med barnets motorik samt personlighedsudvikling.

Deres unikke produkter og unikke tankegang er med til at sikre virksomhedens succes og deres fremtidige vækst. Vi har fundet denne KSF ud fra vores analyse af værdikæden.

Faktor 2 + begrundelse:
Stærk på events

Events er en af de meget vigtige dele af bobles stærke branding. De har forskellige events som bliver lavet til nogle forskellige aldersgrupper.

Deres events er både til forældre og børn, der er både viden og leg til de mindreårige. Deres events er nogle gange i samarbejde med andre firmaer, det gør også at bobles skaber mere værdi og mere kendskab til kunder.

Deres events er en god måde at formidle kommunikere til kunderne, bobles går meget op i at fortælle deres historie videre til kunderne

som de også kan ved brug af events. Denne KSF har vi fundet ved hjælp af vores analyse af forretningsmodellen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu