Bobles | Afsætning Case | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
KSF’er 3
KSF 1: Unikt produkt 3
Udfordring 1 - smalt sortiment 3
Løsningsforslag 1 - Udvidelse af sortiment 4
Konsekvenser 4
Løsningsforslag 2 - Produkter til udendørs brug 4
Konsekvenser 4
KSF 2: Høj kvalitet og multifunktionalitet 5
Udfordring 2 - lav omsætning i udlandet 5
Løsningsforslag 1 - Ekspandere til nordiske lande 5
Konsekvenser 5
Løsningsforslag 2 - Aggressiv markedsføring i Japan 6
Konsekvenser 6
Samfundsvidenskabelig metode og markedsanalyse 6
Den interne situation 7
Business model canvas 7
4 p’er 8
Den uafhængige omverden 10
Porters five forces 12
Købsadfærd på B2B,B2C, C2B og C2C markeder 13
SWOT 13
Strategi 14
Mission og vision 14
Konkurrencestrategier 14
Vækststrategier 14
Segmentering, målgruppevalg og positionering 14
Budgetoverslag + handlingsplan 16

Uddrag
Virksomhedskarakteristik
Bobles er et ApS selskab som blev stiftet af søstrene Bolette Blædel og Louise Blædel i 2006.

Virksomheden sælger fysiske produkter i form af praktiske møbler til børn, som appellerer til leg og bevægelse samt er med til at sikre en motorisk udvikling blandt tumlinger.

Bobles har i øjeblikket omtrent 24 ansatte med en bruttofortjeneste på omkring 11 millioner i 2018. Bobles kan primært karakteriseres ved en grossistvirksomhed da virksomheden er mellemled til en række forhandlere.

Ideen med Bobles er at skabe et multifunktionelt tumlemøbel til børn som både er et sikkert legetøj

med plads til leg og motorisk udfoldelse men som er inspireret af dansk design, så det dermed passer ind i diverse indretninger i hjemmet.

KSF’er
1. Unikt produkt
1. Høj kvalitet og multifunktionalitet
2. Stærke events
3. Tætte samarbejdspartnere
4. Høj faglighed
5. Produktudvikling

KSF 1: Unikt produkt
Bobles produkter består af legetøj til børn i alderen 0-6 år, alle virksomhedens produkter er unikke og kan ikke sammenlignes med allerede eksisterende produkter på markedet.

Produkterne er produceret i skum, er multifunktionelle og larmer ikke. På samme tid er virksomhedens produkter neutralt designet og er let tilpasselige i ethvert hjem og institution etc.

Derudover er deres produkter understøttet af diverese psykologer, fysoterapeuter og læger. Disse unikke produkter medfører Bobles success og sikre fremtidigt vækst.

Virksomhedens kritiske succesfaktorer er opsporet gennem analyse af virksomhedens 4 p’er.

Udfordring 1 - smalt sortiment
Virksomheden Bobles besidder et dybt, men smalt sortiment, dette skyldes at virksomhedens fokus udelukkende er på en bestemt varegruppe

som er forskellige tumlemøbler i diverse former og farver til børn i alderen 0-6 år. Udfordring ved ovenstående

skyldes deres smalle sortiment i forhold til deres konkurrenter som ofte udbyder et bredere sortiment.

Af den grund er Bobles relativt begrænset og forbrugeren har færre varegrupper at vælge imellem

hvilket giver dem en højere forhandlingsstyrke, gør det lettere at ty til substituerende produkter samt kan resultere i et lavere salg.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu