B&O | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1) Virksomhedskarakteristik af B&O
2) Analyse af B&O’s primære målgruppe
3) Analyse af virksomhedens business model Canvas
4) Analyse af 2 selvvalgte omverdens faktorer
5) Besvarelse af udsagn med faglig argumentation
6) Virksomhedens største udfordring
- Infomedia artikler:
Analyse af B&O’s BMC

Uddrag
Bang og Olufsen blev grundlagt i 1925 af Peter Bang og Svend Olufsen, der kendte hinanden fra ingeniørstudiet.

B&O er en produktionsvirksomhed, der producerer og sælger elektroniske produkter, såsom højtalere, tv osv.

B&O er primært kendt for deres teknologi og unikke design. Deres kundegrundlag er mest B2C, men de sælger også deres produkter til andre butikker, som derefter sælger det til kunderne (B2B).

B&O er meget på det danske marked, men er de er også kommet på det internationale marked. B&O er et privatejet aktieselskab og det en produktionsvirksomhed.

---

B&O har gennem en længere periode haft produkter lanceret til en dyrere pris end deres konkurrenter. Dermed har de en mere snæver målgruppe

hvor kunderne går meget op i pris og kvalitet, hvilket tiltrækker kunder med en højere indkomst.Til trods for at virksomheden har en salgspris der er så høj, har de stadig en høj omsætning.

Denne virksomhed anvender konkurrencestrategien ”fokuseret differentiering”, hvilket betyder at de lægger vægt på nogle unikke produkter.Som konsekvens henvender de sig kun til en lille del af markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu