BMC Fitness World | Noter

Indledning
Fitness World er en af de største fitnesskæder i Danmark, hvoraf de som markedsleder sidder på den største markedsandel med over 170 landsdækkende centre og 470.000 medlemmer som de har anskaffet sig siden deres åbning i 2005.

I Denne opgave vil der henholdsvis blive analyseret den interne del af fitness World. Det gør jeg bl.a. ved hjælp af Business Model Canvas, hvor jeg kommer til at gennemgå de forskellige segmenter af BMC’en.

Udover det vil jeg afslutte min opgave med en SW-analyse, som er med til at give en samlet forståelse af fitness Worlds styrker og svagheder. Herudover vil jeg begynde med at beskrive fitness Worlds kunder og målgruppe.

Indholdsfortegnelse
1. Kundesegmenter
2. Værditilbud
3. Kanaler
4. Kunderelationer
5. Indtægtsstrømme
6. Nøgleressourcer
- Menneskelige ressourcer
- Fysiske ressourcer:
- intellektuelle ressourcer:
- Finansielle ressourcer:
7. Nøgleaktiviteter
8. Nøglepartnere
9. Omkostningsstruktur

Uddrag
Nøgleressourcer her, kan opdeles i fire kategorier, som gør det mere overskueligt at se, hvad Fitness Worlds nøgleressourcer præcist er.

Menneskelige ressourcer
Dette kan f.eks. være uddannelsen af de ansatte. Personalet på de individuelle centre spiller en kolossal rolle, da de har en direkte indflydelse på kvaliteten og imaget af Fitness World, derfor er det ekstremt vigtig med en ordentliguddannelse af de ansatte.

Der skal være et sæt regler omkring tøj, opførsel og det rette motivationsfaktorer. Fitness World gør et godt job da personalet altid møder en med et smil, masser af erfaring der er klar til at hjælpe og de har alle det rette arbejdstøj for at skabe en hyggelig atmosfære

Fysiske ressourcer:
De fysiske ressourcer er f.eks. deres centre, maskiner og andet udstyr, produkter i centreret. Udover deres ansatte er de fysiske ressourcer en meget vigtig del, da det er en nødvendighed at have funktionelt udstyr, før at kunden kan benytte dem.

intellektuelle ressourcer:
de skaber en kundedatabase, ved at når man indmelder sig i centeret opgiver man navn, alder og e-mail. Udover det kan man bruge appen til at indtaste vægt højde og andet

for at se sin fremgang, som Fitness World også har adgang til at se. Udover det har de deres brands, som f.eks. fuctional nutrition, og techno gym, hvor de bl.a. for maskiner, udstyr og produkter fra.

Finansielle ressourcer:
I forhold til deres finansielle ressource er de ekstremt godt rystet, de kan vi bl.a. se i deres årsopgørelse. Bilag 2: her kan vi aflæse at de i 2019 har et resultat på 78 millioner

hvilket er et virkelig godt standpunkt til at åbne muligheder til at enten udvide, eller f.eks. produktudvikling. Fra nøgleressourcer, vil jeg herefter begrunde hvad de så er for nogle ting, som er essentielle for Fitness Worlds forretningsmodel til at virke.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu