Bilmarkedet | Segmentering

Indledning
Når man skal segmentere et marked, er det vigtigt at have styr på de processer og modeller som skal tages i brug.

Derfor bliver der gjort brug af segmenteringsprocessen til at lave en segmentering af bilmarkedet. Bilmarkedet er dog meget bredt og derfor bliver der taget udgangspunkt i henholdsvis en stor BMW og en lille Peugeot.

Når man skal segmentere et marked, vil man starte med at fastlægge markedet. Herefter vil der blive lavet en markedssegmentering, så målgruppen bliver fastlagt. Herefter vil man gå ind og kigge på de forskellige segmenteringsvariable.

Indholdsfortegnelse
Sociodemografiske variable:
Adfærdsorienterede variable:

Uddrag
Markedet for biler omfatter en masse forskellige biler. Dette kan være lige fra den billige Peugeot 106 til den dyre BMW X5. Men det kan også være elbiler, hybridbiler, biler der kører på benzin eller diesel.

Biler er dog for mange et rigtigt stort overvejelseskøb, og for nogen betyder prisen mest og for andre kan det handle om miljøet og nogle helt andre kan synes prisen er ligegyldig hvis det er kvalitet.

Bilmarkedet er altså et virkelig bredt marked og derfor vil der nedenfor kun blive taget udgangspunkt i en den lille Peugeot og den store BMW. Når vi befinder os på bilmarkedet, er der tale om konsumentmarkedet.

Forhandlere af biler findes rundt om i hele landet og der er typisk flere i de store byer. Der er både forhandlere med de nye biler indenfor et eller flere bestemte mærker og så er der de forhandlere som sælger de brugte biler.

Grunden til markedet er så stort er fordi der er så mange potentielle kunder. Næsten halvdelen af den danske befolkning har en bil, og derfor kæmper forhandlerne for at få lavet en handel med så mange så muligt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu