Bilmarkedet | Analyse

Indledning
Segmenter markedet for biler og fastlæg målgruppen for hhv. en stor BMW og en lille Peugeot. Inddrag flere segmenteringskriterier.

Indholdsfortegnelse
Målgruppe for en stor BMW

Målgruppe for en lille Peugeot

Diskuter fordele og ulemper ved at lease en bil frem for at købe en bil.

Diskuter hvilke målgrupper, der er mest tilbøjelige til at lease end bil frem for at købe.

Uddrag
Målgruppen for en stor BMW er i største grad mænd, som bor i storbyerne eller nær hovedstadsområdet. De har højst sandsynlig også kone og børn. De tjener rigtig godt og er en af dem i de højere sociale klasser.

Min tankegang er, at denne målgruppe hører under det moderne segment. Da forbrugerne i det moderne segment søger god kvalitet og gerne vil have noget ud af det de betaler for.

Det er jo et højinvolveringsprodukt og herunder et kompleks købsadfærd hvor det så er det overvejelseskøb, fordi det er noget man har tænkt over i en længere periode.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu