Bilmarkedet | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Spørgsmål 1: Foretag en analyse af udviklingen på bilmarkedet
Spørgsmål 2: Analyser hvilke eksterne forhold påvirker branchen for personbiler:
- Nærmiljøet
- Kunder
- Konkurrenter
- Fjernmiljøet
- Økonomisk
- Kulturelle forhold
- Miljømæssige
Spørgsmål 3: Foretag en analyse af om branchen er attraktiv:
- Metode
- Nye indtrængere
- Substituerende produkter
- Kunder
- Konkurrencesituationen i branchen
- Leverandører
- Opsamling
- Litteraturliste:

Uddrag
I besvarelsen af denne opgave har vi valgt at afgrænse markedet ned til Elbiler for at få et mere præcist og dybdegående resultat.

Der er blevet anvendt big data i form af kvantitative og kvalitative kilder. bliver der udarbejdet en analyse af det danske bilmarked af elbiler fra den første elbil og til den sidste elbil for at danne os et geografisk overblik over hvordan udviklingen altså har foregået og forandret sig og finde en konklusion på hvorfor man begyndte at lave elbiler. Alt dette er fundet via kvalitative data og sekundære kilder.

Markedet for elbiler bliver større og større for hver dag der går, flere og flere bilproducenter tilbyder el modeller som er med til at fremme den teknologiske udvikling i Danmark, men der har ikke altid været elbiler på det danske bilmarked.

De blev først introduceret i 1890’erne men lavede først sit store gennembrud i 1901 da den første elbil kom til Danmark og satte gang i en teknologisk udvikling på det danske bilmarked.

Det er først i 2008 da TESLA annoncerer deres Roadster model at interessen for elbiler bliver taget op igen.

Grunden til elbilen bliver relevant igen er grundet det store hensyn der bliver taget til klimaaftrykket som benzin og dieselbilerne efterlader efter sig

på global plan skal alle lande der er medlem af EU nedsætte deres klimaaftryk og CO2 udslip som elbiler automatik gør når de er færdigproduceret, de forurener dog når de skal produceres.

---

I denne del af opgaven har vi udarbejdet punkter fra omverdensmodellen, nemlig de interne og eksterne. Som afslutning af vores udarbejdelser opsamler vi det i en følgende OT. I forhold til selve analysen vil vi benytte os af omverdensmodellen.

Omverdenmodellen er især velkendt blandt mange virksomheder, eftersom den bruges til at danne overblik og analysere hvad der kan påvirke virksomhedens mulige situation og udvikling.

Den har til formål at finde frem til, hvad der påvirker udviklingen i virksomheden – hvilket også grunden til at vi er nødsaget til at analysere de faktorer der er i omgivelserne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu