Bilbranchen | Noter Afsætning Case

Opgavebeskrivelse
Opgave 8.6
1. Redegør for hvilke konkurrenter Suzuki har på det danske marked for mindre biler i Danmark.
2. Hvilken form for vækst sigter bilbranchen mod?
3. Argumenter for hvorfor bilbranchen reagerer aggressivt.

Opgave 8.7
1. Redegør for hvordan forskellige virksomheder har benyttet sig af produktlinjeudvidelse og hvilke konkrete nye modeller eller varianter af "vand på flaske", man nu kan finde på markedet.

Opgave 8.8
1. Redegør for de værdier der ligger til grund for Rema 1000s forretningside.
2. Analyser Rema 1000s konkurrencestrategi.
3. Analyser og diskuter Rema 1000s muligheder for vækst.
- Markedspenetrering kan ske på følgende måder:

Uddrag
Det er en relativ aggressiv brug af parametermixet, man er vidne til, når man ser reklamer for salget af mindre biler.

Antallet af tv-spots er stort, og de forskellige mærker gør kraftigt brug af prisparameteren. Suzuki er en af udbyderne af mindre og billigere biler.

1. Redegør for hvilke konkurrenter Suzuki har på det danske marked for mindre biler i Danmark. Suzuki har 78 autoriserede forhandlere og er et af de størst dækkende forhandlernet i Danmark.

Suzuki er et af de mest fremgangsrige bilmærker i nyere tid, og Suzuki har etableret sig som et af de større bilmærker i Danmark.

Deres konkurrenter er fx Peugeot, Renault, Citroën, Toyota. Dog er VW stadig markant større på det danske marked.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu