Ben & Jerry | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Undersøg mulighederne for at udvide det danske marked og inddrag i din besvarelse relevante faglige problemstillinger om produktet.

Det skal nævnes, at yoghurtis-udbyderne Chunk & Cherry og My Fro'Yo Cup, som nævnes i artiklerne fra 2015 nu er henholdsvis under konkurs og tvangsopløsning.

Indledning
Historien bag Ben og Jerry startede, da to fyre i 1978 valgte at istandsætte en benzintank i Burlington i USA. De renoverede benzintanken til en isbar.

De valgte året efter at holde 1-års fødselsdag. De reklamerede sig selv ved at holde gratisisvaffel-dag, hvor de gav alle kunder en gratis kugle hele dagen.

De opkøbte steder i USA og udviklede is til halvliterbægre. Ben og Jerrys blev mere kendt og efterspørgslen steg.

De lavede en ”markedsføringstur” hvor de lavede et mobile home om til en isbar. De gav gratis kugler ud til kunderne og dette var deres markedsføring.

Igennem tiden støttede virksomheden forskellige sager, som skulle hjælpe befolkning. Virksomheden kom derefter ind på de engelske markeder og udvikling fortsætter for virksomheden.

Indholdsfortegnelse
- Styrker
- Svagheder
- Muligheder
- Trusler

Interne forhold
- Stærke sider (S):
- Svage sider (W):
- Muligheder (O):
- SO-tiltag:
- WO-tiltag:
- ST-tiltag:
- WT-tiltag:

Eksterne forhold
- Trusler (T):

1. Relevante forhold ved produktet - Det danske marked for is

2. Valg af segmenteringsvariable - Det danske marked for is

3. Udarbejdelse af segmenteringsmatrix - Ben & Jerrys is

4. Vurdering af segmenters attraktivitet (SMOK-modellen) - Ben & Jerrys is
- Muligheder (mulighed for at komme i kontakt med segmenterne):
- Omkostninger (omkostninger ved brug af de 4 P’er):
- Konkurrence (konkurrencen om segmenterne):

Diskuter Ben & Jerry's fremtidige strategiske muligheder.

Uddrag
Jeg har valgt at finde de 4 p´er for Ben & Jerry for at få et indblik i virksomhedens produkter. For at udvide til et nyt marked er det vigtig at tilpasse sig marked.

Virksomhedens produkt er is, som sælges i forskellige størrelser og forskellige varianter. Ben & Jerrys er meget kendt for deres høje kvalitet.

Virksomheden har designet en is-bøtte, som har mange forskellige emballager, der afhænger af smagen og størrelsen. Virksomhedens is ligger i den høje ende prismæssigt.

De har en god kvalitets is, som også ses på prisen. Virksomheden kan sætte deres prisfastsættelse høj, da kvaliteten og branding af virksomheden er god.

Isen sælges i forskellige isbarer rundt omkring i landet. Virksomheden har etableret isbar i de forskellige storbyer som København, Århus, Odense osv.

I København er den ene af de to isbarer placeret midt inde i tivoli og de har også etableret en isbar midt inde i Legoland i Billund.

Udover isbarerne rundt om i Danmark sælges isen også i dagligvarebutikkerne. De markedsfører sig på de sociale medier, hvor de fanger den unge målgruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu