Bellinger | Analyse

Indledning
Brillemarkedet i Danmark vokser fra dag til dag. Optikbranchen er præget af en lav konkurrenceintensitet

hvilket vil sige at priserne på produkterne af briller er meget dyre i Danmark i forhold til andre lande. Derfor ser man mange virksomheder som interfererer Danmarks brillemarked.

Som sagt er det danske prisniveau for briller og kontakt linser væsentligt højere i Danmark end andre europæiske lande, det vil sige at der er større efterspørgsel på briller marked.

Indholdsfortegnelse
S-O-R modellen:
Stimuli:
Organisme:
Respons:

Diskuter følgende udsagn
- Bellingers generiske strategi er fokuseret differentiering:

- Bellinger forsøger især at differentiere sig fra deres konkurrenter på deres produkters funktionelle kvalitet:

- Jeg har valgt denne problemstilling:
- Løsningsforslag:
- Litteraturliste:

Uddrag
Den danske brillemarkedet har i de seneste par år været stærkt præget af store virksomheder som har kontrolleret det danske markedet for briller, det er store brillevirksomheder som Synoptik, Profil Optik og Louis Nielsen.

Disse tre virksomheder har ligget i toppen om markedsandelen for at være den mest populære på marked.

Men her de seneste par år er flere og flere små virksomheder også begyndte at blive synlige som f.eks. bellinger

Salling C optik eller City briller, som er små store virksomheder som ikke længere gider ligge bag alle de store brillevirksomheder.

Når man snakker om brillemarked handler det meget om kendskab dvs. at man har kenskab til virksomheden f.eks.

Louis Nielsen eller Synoptik begge har ligesom en meget høj kendskabsgrad da de er et meget velkendt mærke og man ved hvilken kvalitet du får for pengene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu