Beaut㉠pacifique | Afsætning

Indholdsfortegnelse
• Analyser virksomhedens værdikæde og vurder virksomhedens kernekompetence.
• Analyser konkurrencesituationen på markedet for hudplejeprodukter. Inddrag informationer fra internettet.
• Analyser virksomhedens produkt og promotion. Inddrag informationer fra virksomhedens hjemmeside og webshop.
• Diskuter virksomhedens marketingmix med henblik på yderligere internationalisering.

Uddrag
Beauté Pacifique er en produktionsvirksomhed, hvor produktionen sker på deres søstervirksomhed GMPack, som også foretager kvalitetskontrollen. GMPack er specialiseret indenfor produktion og pakning af farmaceutiske produkter. Endvidere ligger produktudviklingen også i deres up-stream, såfremt også før produktionen.

Her har Beauté Pacifique specialiseret sig i hudprodukter, hvor de i samarbejde med dermatologer og læremiddelfirmaer har udviklet avanceret ultralydsscanner, som kan vise hudens ældningstegn, og i dag bruges hudscanninger som dokumentation for produkternes virk-ning på kundernes egen hud.

Dernæst inddrager de også deres hudscanner i deres marketing, hvor det bruges som et slags kvalitetsstempel for kunderne, da de kan se hvor stor en virkning deres hudpro-dukter har. Endvidere markedsføre de sig som et high-end brand, hvilket også ses i deres vertikale opinionsleder Helena Christensen, som er en dansk topmodel.

Til sidst er der salg og service, hvor Beauté Pacifique har konsulenter, som løbende besøger butikker og forhandlere, hvor de tilbyder kunderne en gratis ultralysscanning af egen hud. Derudover har de åbnet sin egen hudklinik i Had-sund, der har tilknyttet tre hudlæger og en psykolog.

Disse periferiydelser giver også kunder følelsen af, at det er en eksklusivt brand og ikke mindst med topkvalitet.

Ud fra værdikæden kan det derfor konkluderes, at Beauté Pacifiques kernekompetence findes i deres up-stream aktivitet, produktudvikling. Det er her Beauté Pacifique har skabt deres konkurrencemæssi-ge fordel og det er essensen af hele Beauté Pacifiques brand.

Endvidere kan det også vurderes, at de-res salg og service aktivitet også er en del af deres konkurrencemæssige fordel, da de yder en speciel service til deres kunder.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu