Bang & Olufsen | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Analyser B&O’s interne og eksterne situation 1
2. Med udgangspunkt i en segmentering, bedes du definere B&O’s målgruppe(r) 4
3. Diskuter hvordan B&O positionerer sig 5
4. Analyser relevante elementer af købsadfærden 5
5. Redegør for hvorledes B&O kan indsamle informationer omkring købsadfærden for deres målgruppe 6
6. Identificere B&O’s konkurrenter og analysere de konkurrencemæssige positioner og konkurrencen på markedet i Danmark 6
7. Redegør for hvordan B&O differentiere sig og diskuter hvilken konkurrencestrategi, de benytter sig af 8
8. Diskuter hvilke(n) vækststrategi(er) B&O arbejder ud fra 8
9. Analyser hvordan B&O anvender gruppeparametrene produkt, pris, distribution og promotion 8
10. Vurder med baggrund i ovenstående hvorledes virksomheden kan skabe vækst gennem marketing mixet/Ansoff 9

Uddrag
Kundesegmenter: B&O sælger deres kvalitetsprodukter til nogle de selv kalder ‘creative curators’. De er personer som lidt flere penge og går meget op i kreativiteter.

Udover B2C sælger de også B2B. De levere eksempelvis lyd til bilmærker som Aston Martin, Audi, Bentley og Lamborghini . Derudover benyttes B&O’s lyd også i en række computere/laptops fra HP

Kunderelationer: Den måde B&O kommunikere med deres kunder på, er igennem rådgivning i butikken. Deres medarbejdere sørger nemlig for at rådgive deres kunder på den bedst mulige måde, fra de træder ind i butikken, og indtil de forlader den igennem med deres produkt i hånden.

---

Samarbejdspartnere
B&O levere kun det bedste af det bedste. Derfor har de eksempelvis, som ved deres Eclipse-TV benyttet sig af den bedste skærm og TV-software fra LG, mens B&O’s egen lyd naturligvis benyttes.

Det bliver så samlet hos en partner, Tymphany, i Centraleuropa. Derudover lancerede B&O tilbage i 2019 deres første produkter med teknologi fra henholdsvis Google og Apple. Der er altså tale om produkter, der understøtter Google assistent & Apple Airplay 2.

Nøgleaktiviteter
Noget af det som B&O går meget op i er design og kvalitet. Det er derfor også nogle af deres nøgleaktivitet.

Produkterne kan inddeles i 3 kategorier, on-the-go, Flexible Living samt Stagged. Fælles for alle varegrupper er, at de er af høj kvalitet og udstråler luksus.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu