Bang & Olufsen | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Bang & Olufsen er et af de største brands indenfor musik tilbehør, de sælger høretelefoner, højtaler og andet musik tilbehør til eksempel biler. Deres fundament er bygget på godt dansk håndværk og innovation.

Bang & Olufsen er kendt for deres udvikling af udvikling af egne unikke høretelefoner, et imponerende design

et af verdens bedste høretelefoner inde for kvalitet og en viljestærk stræben efter at være det bedste på markedet som overhovedet muligt.

Indholdsfortegnelse
Business model
Samarbejdspartnere
B&O største udfordring

Uddrag
B&O største samarbejde slutter med appel det skyldes at det ikke er vigtigt for appel at havde deres produkt i butikkerne, de vil gerne have mere fokus på deres egne.

Appel begyndte og sælge airpods, de mest populære høreteloner i dag, derfor ville det ikke give mening og sælge konkurrenters produkter.

Med udgangspunkt i B&O eget salg er det styrtdykkede, apple gav alligevel det ekstra. Apple er verdens mest købte produkt inde for elektronik.

Da B&O mistede det samarbejde så sagde de farvel til over millioner kunder. Fordi apple har så mage kunder i deres butikker hverdag.

B&O største udfordring
For det første er B&O’s tv’er er forældet de koster over 100.000 kr., forskellen er på et B&O tv er lyden bedre end dit normale tv.

Deres tv’er går hurtigt af mode, B&O har ikke et stil rent design som f.eks. Samsung der har de helt flade skærme og ingen kant.

B&O har store kasser med store kanter, det er meget moderne ifølge med dem selv og andre velhavne personer, men kan de følge med.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu