Bang og Olufsen | Afsætning | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Bang og Olufsen
Rema 1000
Volvo

Uddrag
B&O har opnået vækst grundet sub-brandet Play, men mener at det er svært at adskille sig fra det originale brand og vælger derfor at afskaffe det.

Play har været den største succeskilde indenfor hele B&O’s historie, så hvorfor mener virksomheden at det er smart at afskaffe sig det der forårsager vækst?

En udfordring for B&O er at fortsætte den høje vækst på trods af afskaffelsen af Play, nu hvor de mister en stor målgruppe da produkterne igen går tilbage til den dyre ende og dermed rammer den gamle udfordring der resulterede i en økonomisk krise endnu en gang.

Udfordring: Hvad har B&O tænkt sig at gøre anderledes nu hvor de kun sælger på hovedbrandet siden sidste gang, og hvorfor vælger virksomheden at afskaffe B&O Play?

---

Rema 1000 er den eneste virksomhed, som har hver sin købmand til hver enkelt Rema 1000 butik. Andre danske discountkæder kører med central styring.

Rema 1000 har formået at vokse deres omsætning med 9% selvom markedet ligger fladt, med ingen prisændringer. Netto er førende på førstepladsen efterfulgt af Rema 1000 som vil forsøge at komme op og tage førstepladsen.

Udfordring: Hvad kan Rema 1000 gøre for at differentiere sig fra sine konkurrenter mere end hvad de allerede gør og dermed opnå en førsteplads?

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu