B og O | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Interne forhold

2. Eksterne forhold

3. Analyser (Porters 5 forces)

4. SWOT

5. Markedsanalyse

6. Konkurrentidentifikation

7. Konkurrencemæssig position

8. Marketings Mix

Uddrag
Konkurrencen i branchen
Da B&O er et luksuriøst mærke til mange penge, er konkurrencen i branchen mærker, der har nogenlunde samme kvalitet og værdi som b&O.

Konkurrerende brands kan være bose, soundboks, apple. Konkurrencen i branchen er stor, der da er mange om buddet.

Nye indtrængere
For at kunne holde sig relevante på markedet skal de kunne se bort fra eventuelle nye indtrængere.

Det har de gode forudsætninger for, da b&O er et kendt og etableret mærke. Mange vil mene, at de er klassikere

hvad det både angår kvalitet og design. Derfor udgør nye indtrængere nødvendigvis ikke en trussel for b&o nuværende kundesegment.

Substituerende produkter
Substituerende produkter kan være andre livsstilsprodukter, som bruges til fornøjelser og afslapning. Eks. playstation, xbox, wii, altså andre produkter, der kan bruges istedet for TV, højtaler eller lign.

Leverandører
B&Os leverandører er dem, der levere delene til deres produkter. Det er altså elektronik leverandører.

Kunder
Kunderne hos B&O er folk, der går op i kvalitet og mærkevare. B&O har et stilrent design

og mange betragter produkterne som værende tidsløse og klassiske. Det er folk, der gerne vil betale ekstra penge for god lyd og god kvalitet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu