Arla | Analyse

Indholdsfortegnelse
1) Arlas generiske strategi:
2) Støtteaktiviteterne:
- Teknologiske ressurser
- Menneskelige ressurser

Primæraktiviteter
- Produktionen
- Marketing og salg:
- Produktudvikling:

3) Identificer Arlas kernekompetence og konkurrencemæssige fordele:
- Konkurrencemæssige fordele:
- Kernekompetence:

4) Hvilke vækststrategier anvender Arla?

Uddrag
1) Arlas generiske strategi:

Når det kommer til Arlas konkurrencestrategi, passer differentiering bedst til dem, da de har stor brændværdi og er de i stand til at adskille sig fra sine konkurrenter ved deres unikke produkter.

Derudover har de en bred målgruppe og kvaliteten af deres varer er høj. Arla sælger dyrere vare sammenlignet med deres konkurrenter.

Derudover har de den største andel af markedet og står derfor i en markedsposition, de gerne vil beholde.

Deres position på markedet er til kæmpe fordel for dem, da ved at have varer rundt om i verden, har et bredt sortiment af varer, kan de derfor nå ud til mange nye kunder. De bruger differentiering strategien for at opnå et bedre resultat end deres konkurrenter.

Teknologiske ressurser
Generelt er der sket en kæmpe fremskridt på onlinehandelsområdet. Derfor er efterspørgslen på onlinehandlen steget.

Dette skyldes at kunderne ikke føler sig trygge i de fysiske butikker grundet Covid-19 pandemien.

Det har betydet at Arla har fået en masse nye kunder til sig, og derfor er Arla i en situation der giver dem en kæmpe mulighed, de skal udnytte.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu