Arla | Afsætning | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1) Arlas generiske strategi:
2) Støtteaktiviteterne:
- Teknologiske ressurser
- Menneskelige ressurser
- Produktionen
- Primæraktiviteter
- Marketing og salg:
- Produktudvikling:
3) Identificer Arlas kernekompetence og konkurrencemæssige fordele:
- Konkurrencemæssige fordele:
- Kernekompetence:
4) Hvilke vækststrategier anvender Arla?

Uddrag
Når det kommer til Arlas konkurrencestrategi, passer differentiering bedst til dem, da de har stor brændværdi og er de i stand til at adskille sig fra sine konkurrenter ved deres unikke produkter.

Derudover har de en bred målgruppe og kvaliteten af deres varer er høj. Arla sælger dyrere vare sammenlignet med deres konkurrenter.

Derudover har de den største andel af markedet og står derfor i en markedsposition, de gerne vil beholde. Deres position på markedet er til kæmpe fordel for dem

da ved at have varer rundt om i verden, har et bredt sortiment af varer, kan de derfor nå ud til mange nye kunder. De bruger differentiering strategien for at opnå et bedre resultat end deres konkurrenter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu