AQUA D’OR case – 23. maj 2017 | Afsætning

Opgavebeskrivelse
Karakteriser virksomheden AQUA D’OR.
Analyser AQUA D’ORs omverdensforhold i Danmark.
Diskuter AQUA D’ORs anvendelse af parameteren produkt.
Vurder AQUA D’ORs muligheder for fremtidig vækst

Uddrag
QUA D’OR’s målgruppe er som nævnt tidligere meget bred, da vand er hver mands drik. Virksomheden bruger ofte synonymet for deres standard mineralvand ”The jeans and T-shirt brand”, de prøver altså at beskrive at vandet er til hverdagen, naturligt og et ”nede på jorden valg”.

Sundhedsbølgen har ramt stort set hele befolkningen hvilket AQUA D’OR har udnyttet til at udbrede deres kundegruppe endnu mere. Dog er det tydeligt at målgruppen under 50 er større end over 50, det er specielt de unge som køber en vand ”to go”. AQUA D’OR sælger ud over deres standard mineralvand også vand med smag, som er blevet udpræget populært blandt danskerne.

Opgaven fortæller at deres mineralvand med frugtsmag primært henvender sig til kvinder mellem 20-50 hvor at kalorieindholdet kombineret med smagen er vigtig.

Vedrørende købsadfærd og kundernes behov kan det diskuteres om AQUA D’OR’s vand er et fysiologisk behov eller om det nærmere er Egobehov for at få anerkendelse for at drikke naturligt mineralvand, eller selvrealiseringsbehov om at man ønsker at være og fremstå så naturlig som muligt. Dog taget udgangspunkt i det er et fysiologisk behov er det også et latent tilfredsstillet behov når tørsten ikke er tilstede.

Købemotivet vil jeg argumentere for ikke er funktionelt i og med at vandet i Danmark er i verdensklasse og at købe mineralvand ikke er økonomisk, som det funktionelle dækker ind over. Det er nærmere et socialt købemotiv, mere specifikt snobmotivet. AQUA D’OR’s produkter har et meget bestemt signalement – naturlighed, sundhed og friskhed.

AQUA D’OR’s produkter er primært impulskøb da kunderne ofte køber en ”to go” når behovet opstår. Det er altså den rutinemæssigekøbadfærdstype som er i spil, da det er impulskøb, men forbrugeren kan fortrække AQUA D’OR frem for andre mærker. Derfor gør AQUA D’OR meget ud af in-store aktiviteter og POS-materiale fordi at kunden først beslutter sig for købet i butikken.

Desuden skal kunden have et hvis rådighedsbeløb pr. måned for at have råd til at købe AQUA D’OR’s produkter i hverdagen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu