AQUA DOR | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Karakteriser virksomheden AQUA D’OR.
Analyser AQUA D’ORs omverdensforhold i Danmark.
- Uafhængige omverden
- Politik og lovgivning
- Økonomi
- Demografi
- Kultur
- Miljø
- Massemedie
- Internationalt miljø
- Afhængige omverden
- Kunder
- Konkurrenter
- Mellemhandlere
- Leverandører
Diskuter AQUA D’ORs anvendelse af parameteren produkt.
- Produkter
- Produktegenskaber
- Emballage
- Produktklassification
- Sortiment
Vurder AQUA D’ORs muligheder for fremtidig vækst.
- Ansoffs vækst matrix:
- Markedspenetrering
- Markedsudvikling
- Produktudvikling
- Konklusion

Uddrag
Virksomheden AQUA D´OR blev grundlagt i 1987 af Allan Feldt. Virksomheden blev i 1998 registreret som et aktieselvskab og er i dag et datterselvskab under Danone, som er en fransk udbyder af føde- og drikkevarer.

AQAU D´OR har en bred målgruppe og har en markedsandel på 40% af det danske marked, og er derfor markedsledere på det danske marked for mineralvand.

AQUA D´OR er både en handelsvirksomhed og en produktionsvirksomhed - de har nemlig et tapperi ved den oprindelige kilde med 3 produktionslinjer og 50 medarbejdere ansat, hvorefter de sælger B2B.

Virksomheden arbejder med kundesegmentet B2B, da AQUA D´OR producerer produkterne og sælger dem videre til kiosker, dagligvarebutikker osv.

Derudover benytter virksomheden sig af en blanding af markedsføringskonceptet og det samfundsmæssige koncept. Ved markedsføringskonceptet er fokusset på at opnå fortjeneste ved at tilgodese kundernes behov og ønsker.

Et basalt behov i den menneskelige tilstedeværelse er vand - netop for at kunne overleve. Allerede der sker der en naturlig markedsføring for virksomheden, i form af det enorme behov for vand.

I forhold til det samfundsmæssige koncept fremgår det det tydligeligt på AQUA D´OR´s hjemmeside, at de benytter sig af dette. Eksempelvis hvis de havde benyttet sig af salgskonceptet, ville man som forbruger bliver blændet af diverse tilbud - hvilket ikke er tilfældet.

Derimod ønsker AQUA D´OR ikke kun at tilgodese kundernes behov og ønsker, men samtidigt tager virksomheden udgangspunkt i og hensyn til kundernes og samfundet langsigtede interesser, etik, miljø og arbejdsforhold, hvilket man også kalder CSR.

Herudover er AQUA D’OR´s målgruppe utrolig bred. Dog henvender de nye smagsvarianter sig mest til kvinder i alderen 20-50 år. Det at drikke vand er selvfølgelig noget alle gør - på tværs af køn og alder.

Alligevel er det de unge som i højere grad køber deres vand på farten end den ældre målgruppe gør. Dog udkommer der af og til specielt flaskedesigns, som retter sig til en specifik målgruppe.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu