Aqua D’or | Afsætnings aflevering | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser virksomheden AQUA D’OR.

2. Analyser AQUA D’ORs omverdensforhold i Danmark.

Nærmiljø
- Konkurrenter
- Kunder
- Mellemhandlere

Fjernmiljø:
- Politiske og lovmæssige forhold
- Kulturelle forhold
- Demografiske forhold
- Massemedierne
- Miljø
- Konklusion

Uddrag
Flaskevandsmarkedet er i hård duel med sodavandsmarkedet. Striden opstod i januar 2014, da den danske regering fjerende afgifter på sodavand. Denne ændring resulterede i at 1Lsodavand fra dags dato kostede 1,6 kr. mindre.

Dette kritiseres af både eksperter og foreninger. ”Det er uforståeligt, at der kan være politisk opbakning til at sikre børn adgang til kæmpestore sodavand med halvanden liter for en flad ti'er.

Det bør stoppes, og derfor skal politikerne lære af fejlene og genindføre afgifterne på sodavand” udtaler administrerende direktør i Diabetesforeningen, Henrik Nedergaard, til Ritzau.

Prisfaldet er en stor trussel for Aqua D’or, da de for at være konkurrencedygtige på prisen, kan blive nødt til at sænke deres salgspris.

Forskellen i afgifter kan være skylden i de store forskelle af antallet solgte flaskevand kontra sodavand, som ses i bilag 3. Det er værd at huske dette resultat også kan skyldes de gode vandforhold som Danmark har.

Den mulige påvirkning kan overbevise potentielle købere til at gå på kompromis med vand fra hanen.

En anden lov, som Aqua D’or håndhæver, er fødevarestyrelsen krav om mineralsammensætning.

Ifølge dem, så skal vandet besidde en konstant mænge mineraler før kildevand kan kaldes mineralvand. Derud over skal vandet skal være beskyttet modforurening.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu