Apple | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Med udgangspunkt i IPhones produceret af Apple
- Kilder:

Købsadfærden der gennemgås under købet af produktet

Stimuli

Organisme

Respons

Hvordan vil Apple bevarer sin position i fremtiden?

Uddrag
Virksomheden Apple blev til virkelighed i 1976 i en garage i Santa Clara, Californien. Her blev den første Apple computer udviklet af Steve Jobs og hans skolekammerat Steve Wozniak

og lige siden har Apple været et af forgangsbrandsene for moderne teknologi, dens udvikling og menneskers afhængighed til dette. Virksomheden er værdisat til over 700 milliarder dollars

og forøger fortsat deres markedsandel, som i 2019 lå på 21,3% med 78,4 millioner solgte IPhones. Apple har været børsnoteret siden 1980, hvilket gør virksomheden til en virksomhedstype D.

---

Apples stimuli i forhold til deres IPhones, foregår igennem de 4 p’er. Produktet er en smartphone med mange muligheder og konstante udviklinger.

Mange købere vælger netop dette produkt frem for andre udbydere, grundet omtale og anbefalinger. Prisen på en IPhone stiger konstant.

Apple har opnået en titel og et bekendtskab som gør det muligt for dem hele tiden at hæve priserne på deres nye produkter.

De kan komme afsted med dette fordi folk gentagende gange vælger deres produkt frem for de andre udbydere, trods prisen.

IPhones sælges verden rundt, hvilket også gør produktet så let tilgængeligt. Apples promotion af deres IPhones sker for tiden meget igennem sociale medier og pop-up reklamer, men de fører også stadig tv reklamer, samt reklamer på gaderne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu