Analyse | Noter

Indholdsfortegnelse
1.1 På baggrund af virksomhedsbesøg i Nørager hos Dalí Speakers samt vedhæftede Power Point præsentation, vælg 1 af virksomhedens 3 B2C-målgruppesegmenter, som jeres fokus. Begrund jeres valg.

2.1 Afgræns jeres undersøgelse til et selvvalgt geografisk marked. Begrund jeres valg.

3.1 Fremsæt forslag til en B2B-segmentering af markedet (hvilke segmenteringskriterier og variable), der vil kunne styrke salget til pågældende målgruppe.

4.1 Argumentér for hvilken segmenteringstankegang (build-up eller break-down) Dalí Speakers bør vælge

Uddrag
Fokuspunkter vil igennem denne opgave ligge hos virksomhedens B2C-målgruppesegment – Hi-Fi Entusiasts. Som tages på baggrund af virksomhedsbesøget i Nørager hos Dalí Speakers.

Idet at virksomheden producerne Hi-Fi og High-End højtalere, som tager afstand fra alt der har med overpriser, forkerte produktoplysninger og en branche med et alt for stort – og kortsigtet – fokus på profit frem for den gode lydoplevelse.

Virksomheden sætter nemlig en ære i at producere Hi-Fi og High-End højtalere til kundegruppe, at sikre kunderne rent faktisk får et alternativ i branchen, de kunne stole på.

Derudover er Dalí Speakers en virksomhed som sætter en ære i at producere Hi-Fi og High-End højtalere, til en kundegruppe, som eftertragter produkter som er producenter efter Dalí Speakers otte lyd-design-filosofier som indebær lavt tab, holografisk lyd, tid sammenhæng, klarhed, bred spredning, lav resonans skab, forstærker optimeret og individuelt udformet.

Hvilket her har en klar sammenhæng til virksomhedens B2C-målgruppesegment – Hi-Fi Entusiasts, hvis nøglekendetegn er Geek (nørd) – Super Geek (super nørd) – Connoisseur (kunstkender).

---

Producentmarkedet kan opdeles i tre delmarkeder: Det industrielle marked, mellemhandlermarkedet og det offentlige marked.

For virksomheden Dalí Speakers og denne opgave vil der tages særlig fokus på delmarkedet mellemhandlermarkedet, idet at Kendetegnet for mellemhandlermarkedet er, at virksomheden ikke forarbejder eller på anden måde bearbejder produktet.

Virksomheden fungerer som mellemled mellem to virksomheder. Der eksisterer derfor ikke konsumentenheder på mellemhandlermarkedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu