Analyse Joe and The Juice´ omverden | Afsætning opgave

Virksomhedsbeskrivelse: Joe and The Juice er en dansk juicecafé, som ud over juice også sælger bl.a. sandwich, kaffe, shakes osv. Virksomheden blev stiftet i 2002 af Kasper Basse, men blev i 2013 opkøbt af en den svenske kapitalfond Valedo partners.

Nu i 2016 er der snak om, at Joe and The Juice er ved igen at blive opkøbt, nu af den amerikanske kapitalfond General Atlantic, som har været tideligere Saxo Bankejere. Joe and The Juice har efterhånden etableret sig i lande rundt i meget verden bl.a. Norge, Sverige, Storbritannien, USA, Grønland, Tyskland og flere lande i Asien.

Derudover er man allerede i gang med at brede sig til endnu flere lande som fx Australien. Deres hovedkvarter ligger i Danmark på Østergade 26 i København K. Joe and The Juice er hovedsagligt en servicevirksomhed, da det er en service, som kunden kommer ind og nyder, men samtidig producere de selv deres juice, så på den måde kan man også tale for, at det også en produktionsvirksomhed.

Joe and The Juice er et aktieselskab, som betyder at når man stifter virksomheden, så skal man indskyde mindst 500.000 kr. og har derfor begrænset hæftelse, men virksomheden er ikke børsnoteret. I 2015 havde Joe and The Juice 259 ansatte, men det har steget en hel del, da de i fx 2014 kun havde 197 ansatte.

Det samme har deres bruttofortjeneste, resultat og egenkapital, som man også kan se i tabellen nedenunder.

Uddrag
Dette gør at prislejet hos virksomheden også er højere. Joe and The Juice er derfor afhængige af at forbrugerene har en vis indkomst, så det er mere naturligt for dem at bruge deres penge på bl.a. cafébesøg og købe dyrere kaffer og juicer.

Flere unge har efterhånden også fritidsjobs hvilket betyder, at de har flere penge, som de også selv disponere over. Det er en meget positivt for Joe and The Juice, da det betyder, at deres målgruppe har pengene til, at gå ind og få den service de tilbyder.

Demografi; Størstedelen af befolkningen i Danmark er omkring 50 år. Derudover er der også en del i aldersgrupperne 70 og omkring 20-30 år. Lige nu er det positivt for Joe and The Juice, da der derfor er en del der hører ind under deres målgruppe, og de kunder som Joe and The Juice tjener deres penge på.

I fremtiden kan det dog være mere negativt, da der er færre børn i befolkningen, og når de bliver ældre, bliver det dem som Joe and The Juice satser på. Nogle af de befolkningsgrupper som Joe and The Juice har i deres målgruppe, er ofte unge, sportslige eller nogle som går op i sundhed.

Det er nogle af de tendenser, der også er meget ”in” fortiden, hvilket også betyder, at det er nogle af de typer, der er flere af. Kultur; Blandt unge er det blevet meget populært at gå på café sammen med ens venner, og det er blevet helt normalt at bruge mange penge på det.

Det er også blevet normalt, at man i storbyerne har travlt og bl.a. om morgenen henter flere sin kaffe, juice eller morgenmad hos kaffebarer som Joe and The Juice, Starbucks eller andre steder.

Det er sådanne ting, som Joe and The Juice kan tilbyde, og derfor rammer de plet, når det kommer til den kultur der er i dag og i storbyerne, som er der, Joe and The Juice cafeerne kan findes. Miljø; Flere mennesker er begyndt at gå op i miljø, og er blevet mere bevidste om det.

Derfor vælger flere også deres spisesteder, hvor de ved, at der er blevet taget hensyn til miljøet. Joe and The Juice har flere juices, der er baseret på frugt og grønt, der er fra lokalområdet, eller som højst er sejlet til Danmark og ikke fløjet. De kan også tilbyde at man, mens ens juice bliver tilberedt, kan man få et lille foredrag om vitaminer og mineraler i frugterne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu