Analyse af Conveniencemarkedet | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Redegør kort for markedet for convenience produkter. Inddrag video 1 og 2 samt bilag 1 og 2.
- Geografisk afgrænsning
- Efterspørge
- Udbydere
- Produkt

Opgave 2
Analyser baggrunden for udviklingen i markedet for convenience produkter.
- Analysen må maksimalt fylde 500 ord.

Opgave 3
Analyser konkurrencesituationen for måltidskasser.
- Porters Five Forces
- Konkurrenter:
- Leverandørerne:
- Kunder:
- Nye indtrængere:
- Substituerende produkter:
- Styrkevurdering:

Opgave 4
Diskutér kort følgende udsagn:
1. Der er høje indtrængningsbarrierer på markedet for måltidskasser
2. Når Dansk Supermarked opkøber 80% af Skagenfood, er det et udtryk for horisontal integration.
3. Køb af måltidskasser er et overvejelseskøb.
4. Ud fra figur 1, er det tydeligt, at Coop i deres produktudvikling og markedsføring især skal fokusere på kvaliteten og sundheden af deres færdigretter.

Opgave 5
Identificer en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i convenience markedet. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Den primære målgruppe er den såkaldte “generation y” som befinder sig i alderen 15-34 år. her handler hver femte kvinder hver eneste dag, og har dermed ikke en organiseret madplan.

Dette er målgruppen, da de søger nemme alternativer til sunde og miljøvenlige madvaner.

---

I forbindelse med den her digitale udvikling og vanedannelse både i at købe online, få flere ting leveret til døren og ikke mindst det generelle stigende fokus på sundhed og madspild i Danmark.

Har man altså set en stigende interesse og efterspørgsel på convenience food. Kunderne vil optimere deres tid og springe over hvor gærdet er lavest, men stadig i den forstand, at maden skal være sund og leve op til kundernes krav.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu