Aldi | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
Emneområde: Konkurrenceforhold og positionering
Dansk Aldi-chef: Vi har vundet på krisen og er i offensiven for et bedre image
- Et af de sværeste job i branchen
- En af de mindste kæder i Danmark
- Fakta: KÆDEN

Uddrag
Med udgangspunkt i nedenstående artikel bedes du besvare følgende spørgsmål:
1. Redegør kort for artiklens indhold og de(n) udfordring(er), som den indeholder i relation til ovenstående emneområder.

2. Udvælg og beskriv kort et antal teorier/modeller, som er relevante for at analysere udfordringerne og analyser herefter udfordringerne via teorierne/modellerne.

---

Efter år med millionunderskud og trængsler ser adm. direktør Finn Tang i discountkæden Aldi Danmark ny fremgang - også i indtjeningen. 2020 med coronakrisen har skubbet ny fart i dagligvaresalget.

Mens dele af erhvervslivet og detailhandlen har tabt på pandemien og coronasmitten siden marts 2020, er situationen anderledes i én bestemt sektor. Dagligvaresektoren melder om rekordsalg.

Det gælder også discountkæden Aldi Danmark, der ellers gennem en årrække har kæmpet med både millionunderskud og et dårligt image. På samme tid også med at få danskerne ind i butikkerne.

2020 har ændret på tingene. Adm. direktør Finn Tang fastslår, at året begyndte stærkt, før covid-19 kom på dagsordenen. Dertil kom coronakrisen

som har øget salget af dagligvarer til danskerne, der gennem året har været væsentligt mere hjemme end normalt. Bl. a. pga. hjemmekontorer og -skole, og så blev sommerferien 2020 for de flestes vedkommende holdt i Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu