Afsætning | Charterbrancen

Indholdsfortegnelse
Opgave 1:
Karakteriser det danske chartermarked.
Opgave 2
Analyser købsadfærden ved køb af en charterrejse.

Uddrag
Virksomhedes stimuli spiller en stor rolle, dette sker blandt andet ved brug af de fire p’er. Virksomhedernes produkt, pris, place og promotion er alt afgørende for salget af charterrejser. For eksempel benytter charterselskaberne sig af at købe sæder hos flyselskaber. Dette er med til at gøre produktet og samtidig stedet bedre.

Virksomheder som Spies benytter sig af at sælge pakkeferie, hvor selskabet både sælger storbyferier og eksotiske rejser med rutefly.

Promotion spiller også en stor rolle. Dette viser Primo Tours, som har startet et nyt koncept, der går ud på at dele drømmekage ud til kunderne.

Disse knep blev taget i brug, da Primo Tours var en nystiftede virksomhed med et lavt budget og en lav markedsandel. De delte derfor drømmekage ud til små byer, da dette vil være med til at promovere selskabet og dermed skabe flere kunder. Promovering gjorde at befolkningen begyndte at kende til Primo Tours og derfor var markedsføringen med til at skabe dem flere kunder.

Andre stimuli der også spiller en rolle, er både økonomiske forhold og teknologiske forhold. Charterselskaber sælger rejser, som hovedsageligt ikke er billige.

ette vil sige, hvis de økonomiske forhold ændrer sig i den forkerte retning, så vil der automatisk ske et dyk i rejser. Dette kan være med til at familier vælger at udsætte rejser eller bare vil sparer penge og derfor vælger selv at planlægge sin ferie.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu