Afsætning A – AQUA D’OR

Indholdsfortegnelse
Opgave 1: Karakteriser virksomheden AQUA D’OR
Opgave 2: Analyser AQUA D’ORs omverdenforhold i Danmark
Opgave 3: Diskuter AQUA D’ORs anvendelse af parameteren produkt
Opgave 4: Vurder AQUA D’ORs muligheder for fremtidig vækst

Uddrag
Som nævnt er det en vigtig succesfaktor, at virksomheden formår at dække forbrugernes behov. Her er der tale om et behov i form af tørst, men i AQUA D’ORs tilfælde også nydelse.

AQUA D’OR har et bredt sortiment, som både indeholder almindelig kilde- og mineralvand, og også en række læskedrikke med smag.

Et af virksomhedens produkter er produktet AQUA D’OR, som er opkaldt efter virksomheden selv. Det er en vand med smag, som koster omkring 8,95 kr. Produktet udgør 50% af virksomhedens omsætning, og det er et produkt, som AQUA D’OR produktudvikler på hele tiden.

De udvikler produktet efter de tendenser som er i samfundet, og kan udvikle nye smage, som forbrugerne gerne vil have. Det er et godt alternativ for sodavand, idet målgruppen går meget op i kalorier, og AQUA D’OR er derfor et godt nydelseselement i hverdagen, uden sukker og andre usunde ting.

Dette produkt giver virksomheden mange muligheder, idet det er et produkt som de kan udvikle på.

Havde de blot kilde- og mineralvand, så ville det være svært at produktudvikle på andet end emballagen, og det ville derfor være svært at differentier sig fra konkurrenterne. Derudover er emballagen ikke det, som man får den største succes med inden for branchen.


Ser man på den helt almindelige kilde- og mineralvand, så er dette produkts primære funktion at slukke forbrugerens tørst.

Det er svært at gøre sig attraktiv inden for dette, for almindelig kilde- og minderalvandsflasker ligner hinanden, og indholdet i flasken smager også ens.

Her er det en klar fordel for virksomheden, at AQUA D’OR er et meget kendt brand, som kunderne foretrækker, fordi de kender til brandet, og ved hvad flasken indeholder.

Dog formår virksomheden alligevel at differentiere sig inden for kilde- og mineralvand, så det er deres produkter forbrugerne foretrækker. De har formået at få succes med deres emballage, i form af at udforme deres emballage som ”Frozen” figurer, og dermed ramme det yngre segment.

Det giver ikke forbrugeren en anden smagsoplevelse, men det kan tilfredsstille kunden på andre måder.

Børn har et højt aktivitetsniveau, og har derfor brug for vand. Derfor er det et godt tiltag af virksomheden at lave, da det kan medvirke til, at børn drikker nok vand. Virksomhedens producerer også en lang række private label til mange dagligvarekæder i Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her