Afhængige | Analyse

Indholdsfortegnelse
Omverdensmodellen - Afhængige
Omverdensmodellen - Uafhængige
De 7 p’er - Marketing mix
- Generiske strategi
- Ansoffs vækstmatrice
- Produktudvikling / nuværende markede
- Værditilbud
- Samarbejdspartnere
- Kunderelationer
- Kanaler
- Omkostninger
- Indtægter
- Nøgleressourcer
- Kundesegment
- Nøgleaktiviteter
- Købsadfærdsanalyse

Uddrag
Omverdensmodellen - Afhængige
Vi kan konkludere, at i den afhængige omverden er kunderne altafgørende for Brøchner Hotels.

Deres OTA’er og mellemhandlere i form af de her online bookingsider, er også utrolig vigtige for deres succes.

Den Københavnske konkurrence, er lige pt ikke specielt hård, men vil stige i fremtiden. De går meget op i at have en god CSR, hvilket også afspejler de mange leverandører de har tilknyttet.

Derudover har de også en stor forhandling magt over for dem, grundet der er så mange at vælge i mellem.

De har blandt andet et samarbejde med Bornholm mosteri, hvor der også afspejler en god CSR, ved at de har valgt dem.

Deres konkurrenter er ifølge deres Administrerende direktør, Karim Nielsen, andre high end-hoteller som D'Angleterre, Nobis, Sanders, Radisson Royal & Tivolis Nimb hotel.

Omverdensmodellen - Uafhængige
Brøchner Hotels, har valgt ikke at inddele deres kunder i forskellige segmenter.

De har i stedet valgt at fokusere på de demografiske forhold, for at afspejle den kultur og målgruppe i deres hoteller.

Derfor bliver deres koncept også bygget op omkring, deres målgruppe, som primært er personer på 35+ der er villige til at spendere mere på en oplevelse end på blot en overnatning, når det omhandler beliggenhed, og kulturel oplevelse i lokalmiljøet.

Hvis vi kigger på et øjebliksbillede af virkeligheden, ved vi også at hotelbranchen er blevet skudt i knæ af Corona krisen.

Det har naturligvis også medført til store økonomiske konsekvenser for Brøchner hotels, men vi har i vores analyser valgt, ikke at kigge nærmere på

Corona, men i stedet dannet en situation uden Corona, for at få et bedst muligt billede af, hvordan det ville se ud i en “normal” hverdag.

Den danske kultur og kulturelle forståelse, er også med til at Brøchner satser og har flest internationale kunder.

Danskerne er en tand mere nærige, og er ikke lige så glade for at spendere på oplevelser i eget land, som mange andre er.

De 7 p’er - Marketing mix
Brøchners Hotels, har uddannet og fagligt personale indenfor hotelbranchen.

De bliver trænet årligt i at interagere med kunderne, og skal 4 gange om året til kurser, hvor de lærer noget nyt omkring at yde en service.

Det kunne f.eks. være at lære endnu mere om vin, ølsmagning eller hvordan man hælder kaffe op som en barista.

Brøchners hotels går også meget op i, at deres bygninger skal være nogle gamle nogen, når de overtager dem.

Det er med til at skabe en historie omkring tilstedeværelsen, og giver et nostalgisk indblik for nogle af de lokale.

Man kommer heller aldrig til at se et Brøchner hotels ud til motorvejen, da de gerne vil interagere med lokalmiljøet, og være en stor del af det.

Derfor kender tegner det også Brøchner hotels, med store gamle bygninger og et hyggeligt miljø. Når man som kunde ønsker at booke et ophold hos Brøchner hotels, kan det gøres på flere forskellige måder.

Man kan udnytte deres OTA’er (Online travel Agencys) som Expedia og booking.com eller, gøre det på deres helt egen hjemmeside.

Derudover har de også enkelte, der selv opsøger dem på hhv. E-mail og telefon. De når dog en helt anden kunderelaton, når kunden booker gennem deres egen hjemmeside, hvor de blandt andet tilbyder et loyalitetsprogram, hvor man får den 8 gratis.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu