Active Sportswear, summertime & MitLiv A/S | VØ

Indholdsfortegnelse
Opgave 1 – Active Sportswear
1.1 Redegør for Active Sportswears overskud
1.2 Hvilken konkurrencestrategi benytter Active Sportswear
1.3 Analyse af rentabiliteten og indtjeningsevnen for Active Sportswear
1.4 Vurder udviklingen i Active Sportswears likviditet
1.5 Vurder Active Sportswears fremtidsudsigter

Opgave 2 – aktivitetsoptimering
2.1 Beregn den optimale salgspris for kjolen Summertime.
2.2 Beregn, hvor meget afsætningen mindst skal stige i den kommende måned af buksen Timeless, før nedsættelse af salgsprisen til kr. 249 er lønsom.
2.3 Forklar, hvordan en eventuel ansættelse af en ekstra lagermedarbejder vil påvirke den beregnede stigning i afsætningen i spørgsmål

Opgave 3-lagerstyring
3.1 Beregn den optimale indkøbsstørrelse for Chicago.
3.2 Beregn de samlede årlige lager- og ordreomkostninger ved den optimale indkøbsstørrelse. Se spørgsmål 3.1.
3.3 Forklar, hvordan den optimale indkøbsstørrelse for Chicago vil blive påvirket, hvis ordreomkostningerne falder

Opgave 4-Distribution
4.1 beregn, hvilken transportform der er økonomiske mest fordelagtig.
4.2 Forklar, hvordan valget af transportform vil påvirke MitLiv A/S´ leveringservice
4.3 Vurder, hvor mange dage flytransporten maksimalt må vare for, at de to transportformer økonomiske set er lige gode

Uddrag
Active Sportswear havde underskud i starten, grund til det, var at de ejede H2O. Adm. Direktør Peter Voetmann Jensen mener, H2O var som en klods om benet. Dette fører til at H2O blev i 2012 solgt til selskabet H2O Sportswear, og Active Sportswear har lige siden haft fokus på at reducere omkostninger.

Active Sportswear gik fra et underskud på 7,8 mio. i 2013, til at have et overskud på 8 mio. i 2015. Man kan derfor hurtigt sige, at det på kort sigt var en god beslutning af sælge rettighederne til H2O.

Det anden grund til at Active Sportswear har vendt om på deres underskuddet til overskud, er at de har halveret deres omkostninger samt har de ifølge Voetmann ikke haft en større omsætning, men reduceret omkostninger markant. Der har i virksomheden f.eks. været kraft reduktion af medarbejderstaben og forveksling af processerne. Medarbejderantallet er derfor faldet markant i sportsselskabet.

Det tredje er eksporten som også var en væsentlig faktor i udviklingen af Active Sportswears positivt resultat. Ifølge Voetmann kommer 70-75% af hele virksomhedens samlede aktivitet fra eksport . Dette kan bl.a. skyldes den store globaliseringen, der gør at landende rundt i verden nemt kan handle med hinanden.

Ifølge Voetmann, er det indenfor sportsbranchen, hårdt at være leverandør, derfor fokuserer Active Sportswear meget på de skandinaviske lande. Virksomheden forventer også at hive vild vækst hjem fra bl.a. Tyskland og Kina.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu