A.P Grønt | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser kort virksomheden A.P. Grønt.
2. Analyser A.P. Grønts værdikæde
- Metodeafsnit:
- Støtteaktiviteter
- Virksomhedens infrastruktur:
- Menneskelige resurser:
- Produkt- og teknologiudvikling
- Indkøb/forsyninger
- Primære aktiviteter
- Indgående logistik
- Produktion
- Udgående logistik
- Marketing og salg
- Service efter salg
3. Vurder virksomhedens kernekompetence og konkurrencemæssige fordele.
- Metodeafsnit:
- A.P. Grønts kernekompetencer
- A.P. Grønts konkurrencemæssige fordele

Uddrag
A.P. Grønt blev etableret i 1978, og stifteren bag virksomheden er Per Hardenberg. A.P. Grønt kategoriseres som en enkeltmandsvirksomhed, fordi den er privatejet at Per Hardenberg.

Virksomheden er familiejet med Per Hardenberg i spidsen, hjælp fra konen Anette og sønnen Lasse. A.P. Grønt er en produktionsvirksomhed, fordi de står for hele produktionen fra gård til butik.

De sår, høster og pakker deres varer til kunderne. Virksomheden er i dag 35 år gammel, og de har formået af vokse sig til en af de største virksomheder i branchen i Danmark.

Ideen bag virksomheden kom af, at Per Hardenberg gerne ville lave noget der ikke fandtes i forvejen, han ville på markedet på nye varianter af salater.

Deres produkter består primært at salater, feldsalat, lollo rossa, frisée, mizuna og mange flere slags. De tilbyder økologiske, konventionelle, vaskede og uvaskede salater.

Oveni i dyrkningen af salat, udvikler virksomheden også maskiner. Maksiner der gør deres produktion nemmere og mere effektiv. Både til salg og eget forbrug i virksomheden.

A.P. Grønt har en meget bred målgruppe. Typisk mennesker der går op i en sund og varieret kost, lavet på dansk jord, fra bunden af. Produkter der er sunde og varierende i butikkerne.

Produktionen af A.P. Grønts produkter er fordelt på 20 forskellige steder i Nordsjælland, med over 100 ansatte. Virksomheden har planer om udvidet produktion, med en hal på 2000 Kvm.

Virksomheden er inde i en stor vækstperiode. A.P. Grønt står derfor stærkt, fordi deres omsætning er stigene og de har selvudviklede maskiner

der gør deres produktion nem og effektiv. A.P. Grønt har valgt ikke at have deres regnskaber offentliggjorte, for at deres konkurrenter ikke har mulighed for at sammenligne sig med dem.

---

A.P. Grønt er en familieejet virksomhed. Indehaveren bag virksomheden er Per Hardenberg med hjælpende hænder fra konen Anette og sønnen Lasse.

Per Hardenberg står i spidsen af virksomheden, han er den daglige chef. Han har ansvaret for produktudvikling, medarbejdere, maskiner osv. Han står for de ting der skal fungere for at virksomheden tjener penge.

Virksomheden har derfor brug for en struktureret dagligdag, fordi deres produkter skal igennem mange processer inden de kan sælge til deres kunder.

Der skal pløjes, sættes bede op, brændes ukrudt og sås salat. Dette er de faser der sker på marken, som virksomheden skal bruge medarbejdere til at udfører.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu